عدم توجه به امر به معروف و نهی از منکر  سرمنشا بسیاری از مشکلات و گرفتاری ها
عدم توجه به امر به معروف و نهی از منکر  سرمنشا بسیاری از مشکلات و گرفتاری ها
امام جمعه شهرستان بناب گفت: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات و فرایض مهم و بزرگ اسلامی به شمار می رود و اگر به این فریضه توجه بیشتری می شد امروز شاهد این حجم از مشکلات طبیعی و غیر طبیعی نبودیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، صبح امروز آیت الله شیخ مصطفی باقری بنابی در جلسه احیا امر به معروف و نهی از منکر در حضور فرمانده سپاه شهرستان بناب، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بناب، نیروی انتظامی شهرستان بناب، معاون سیاسی امنیتی شهرستان بناب، فرماندار شهرستان بناب، شهردار و سایر روسای ادارات شهرستان بناب گفت: امر به معروف و نهی از منکر با رعایت شرایط آن یک تکلیف شرعی عمومی برای حفظ احکام اسلام و سلامت جامعه است.

امام جمعه شهرستان بناب خاطر نشان کرد: اگر در جامعه ای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به صورت کامل اجرا نشود در حکم اعلان جنگ با خداست که نتیجه آن تباهی جامعه بوده و غضب الهی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات و فرایض مهم و بزرگ اسلامی به شمار می رود و افرادی که این فریضه بزرگ الهی را ترک می کنند یا در برابر آن بی تفاوتند گناهکار خواهند بود. امر به معروف و نهی از منکر نه تنها به اتفاق فقهای اسلام واجب است، بلکه اصل وجوب آن جزء ضروریات دین مبین اسلام به شمار می رود.

وی در پایان به ضرورت توجه به علتهای عدم رعایت این فریضه الهی اشاره نموده و بیان داشتند که در جامعه اسلامی واجب است که مسئولین و مردم به علتهای عدم اجرای آن توجه داشته باشند و تدابیر مناسبی در این باره اتخاذ نمایند.

انتهای پیام / رقیه فتحی