بیانیه گام دوم انقلاب منشور ۴۰ سال آینده کشور است
بیانیه گام دوم انقلاب منشور ۴۰ سال آینده کشور است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب منشور ۴۰ سال آینده بوده و اجرای این بیانیه به دوش جوانان است.

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل‌هاشم عصر یک شنبه در دومین دوره همایش همیاری نخبگان مردم، نهادهای انقلابی و دولت سیزدهم در تبریز با اشاره به اینکه چهار سال از صدور بیانیه گام دوم انقلاب می‌گذرد گفت: بحث امروزه دغدغه مندان، چگونگی اجرای این بیانیه می‌باشد چراکه بیانیه گام دوم یک بیان و تبیین جامع ناظر آینده بوده و اگر در بخشی از این بیانیه از گذشته سخن گفته می‌شود، برای عبرت گرفتن از خلاءها و حفظ نقاط قوت برای آینده می‌باشد.

وی ادامه داد: بیانیه گام دوم مقدمه‌ای برای شناخت بیشتر خلاءها، نیازها و همچنین الگو و نقشه راهی برای آینده است چرا که این بیانیه برای عدالت و حرکت دولت نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر مبانی دین اسلام و آرمان‌های اسلامی تاکید دارد.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب منشور ۴۰ سال آینده بوده و اجرای این بیانیه به دوش جوانان جمهوری اسلامی ایران توأم با توانمندی و خلاقیت و با بهره گیری از تجربه و دانش پیشکسوتان می‌باشد.

وی افزود: این بیانیه بهره مند از جوهر اندیشه و فکری غنی می‌باشد تا با یک نگاه در آحاد جامعه و فرهنگ غالب بر نظامات شود، همچنین تا زمانی که رسانه‌ها درک عمیقی نسبت به آن نداشته باشند کاری صورت نمی‌گیرد و یا اگر بگیرد ظاهری و کلیشه‌ای خواهد بود.

آل هاشم با تاکید بر اینکه رویکرد این بیانیه اندیشه ورزانه می‌باشد ادامه داد: امید است در دانشگاه و حوزه، هیئت‌های اندیشه ورزی به بیانیه گام دوم انقلاب پرداخته و راهبردهای اجرایی را در راستای انتقال دادن این مفاهیم به نسل اینده تدوین کند.

وی با اشاره به اینکه جوانان جامعه، هدف بیانیه گام دوم انقلاب هستند گفت: برای جوانان پیام امید دارند چراکه جوانان امید کشور بوده و نظام به انان اعتماد دارد.

امام جمعه تبریز افزود: برخی از جوانان امروزی به دلیل غفلت صورت گرفته و ورود آنان به فضاهای ساخته شده توسط دیگران گاهاً با تحریف ارزشهای انقلاب در حوزه آزادی، اخلاق، معنویت و عقلانیت روبرو هستند که در این خصوص نیاز است این ارزش‌ها توسط اساتید دانشگاه‌ها به درستی تبیین شود.

وی با تاکید بر اینکه معنویت و اخلاق، جهت دهنده همه حرکات و فعالیت‌های فردی و اجتماعی می‌باشد اظهار کرد: دانشگاه باید به آزاد اندیشی و فضای تولید علم روی آورده و لازم است در گام دوم انقلاب معنا پیدا کند.

وی ادامه داد: امروزه دانشگاه باید مدل حکمرانی، حل مسئله و چالش ارائه دهد و به سمت پیاده سازی فرامین گام بردارد چرا که لازم است با تمام وجود در سه گانه معنویت، عدالت و عقلانیت تأمل داشته و روز بروز خود را تقویت کنیم.

آل هاشم اظهار کرد: امروز غرب دچار عدم تعقل و سازگاری داخلی شده و بسیاری از کارهایی که گفته می‌شود تحقق پیدا نمی‌کند که با توجه به این امر لازم است در جمهوری اسلامی ایران مفاهیم را به عمل تبدیل کنیم چرا که لازمه امروز کشور تبدیل مفاهیم به راهبرد و فرایند عملیاتی است که در این خصوص نیز در حال حاضر نیاز است فضاهای علمی و دانشگاهی کشورمان آئین نامه‌ای در راستای بیان گفتمان موافق و مخالف و تجارب تبیین کند.

بیانیه گام دوم انقلاب منشور ۴۰ سال آینده کشور است

محسن درخشانی دبیرکل همایش همیاری نخبگان مردم، نهادهای انقلابی و دولت سیزدهم نیز در این همایش با تاکید بر اینکه بر حسب تحقیقات صورت گرفته سه مشکل اساسی در کشور وجود دارد اظهار کرد: اولین دلیل می‌توان به تغییر ۹۸ درصد مشارکت مردم در سال ۱۳۵۷ به زیر ۵۰ درصد سال‌های اخیر و زنگ خطر کاهش سازگاری جمهوریت با اسلامیت نظام اشاره کرد.

وی ادامه داد: اما دومین علت ناسازگاری همه سکانداران اجرایی کشور و طبعاً عوامل آنها در استان‌ها با عوامل انقلاب و زنگ خطر ناسازگاری دولت سیزدهم با نهادهای انقلابی است.

درخشانی افزود: آخرین و سومین دلیلی که می‌توان به آن اشاره کرد عدم حل مشکلات اقتصادی در دولت‌های اسبق با توجه به رتبه پنجم ثروتمندترین کشور دنیا از منظر داشتن ذخایر منابع طبیعی و زنگ خطر حل نشدن این معضل تکراری در دولت انقلابی فعلی است.

وی با اشاره به اینکه مرحله اول سلسله همایش‌های همیاری نهادهای انقلابی، دولت سیزدهم و نخبگان مردم در گام دوم انقلاب ویژه ۵۰ مدیر ارشد استان برگزار شد افزود: مرحله دوم نیز مابین شش هزار و ۵۰۰ استاد دانشگاه در دانشگاه آزاد در حال برگزاری می‌باشد.