بیش از ۱۶ هزار نفر همچنان در بناب واکسن نزده اند/ ثبت ۵۵۶ فوتی با علام مثبت کرونا در بناب از ابتدای شیوع این بیماری
بیش از ۱۶ هزار نفر همچنان در بناب واکسن نزده اند/ ثبت ۵۵۶ فوتی با علام مثبت کرونا در بناب از ابتدای شیوع این بیماری
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب گفت: در مجموع 108 نفر در بناب واکسن کرونا را دریافت و 16 هزار نفر هیچ اقدامی برای واکیسناسیون انجام نداده اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، دکتر وحید رضایی صبح امروز در جلسه ستاد کرونای شهرستان بناب با اشاره به جمعیت ۱۴۷ هزار ۶۵۲  نفری شهرستان بناب گفت: از این تعداد ۱۰۸ هزار و ۷۴۰ نفر واکسن کرونا را چه دز اول و چه دز دوم تزریق کرده اند

وی تصریح کرد: تعداد کل افراد شهرستان‌بناب که دز اول واکسن کرونا  تزریق کرده‌اند ۱۰۲ هزار نفر و ۸۴ هزار نفر دز دوم را تزریق کرده اند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب با بیان اینکه متاسفانه همچنان ۱۶ هزار نفر در شهرستان بناب همچنان واکسن تزریق نکرده اند گفت: متاسفانه سن اکثر افراد واکسن نزده بین ۱۸ تا ۴۰ سالگی می باشد که جزو قشر فعال جامعه می باشند و همچنین۱۰ هزار نفر نیز همچنان دز دوم خود را دریافت نکرده اند.

دکتر وحید رضایی با بیان اینکه مرکز ۱۶ ساعته عسگرآباد به صورت مستقل و تخصصی کار نمونه‌برداری افراد کرونایی را انجام می‌دهد گفت: این مرکز به نوبه خود و انجام فعالیت در سطح استان نمونه می باشد و از ابتدای شروع بیماری کرونا بیش از ۲۷ هزار نفر در این مرکز تست کرونا و از آنها نمونه برداری شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بناب با بیان اینکه از ابتدای شروع بیماری کرونا ۵۵۶ فوتی کرونایی در شهرستان بناب با علایم مثبت کرونایی اتفاق افتاده است گفت: در مجموع ۳۰۳ فوتی پی سی آر مثبتی قطعی در شهرستان داشتیم که از این تعداد ۱۸۶ فوتی در شهر بناب و ۱۱۷ نفر در روستاهای شهرستان اتفاق افتاده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب با بیان اینکه قطعاً شاهد شروع موج ششم کرونا در کشور خواهیم بود گفت هنوز مشخص نیست با چه نوع ویروسی درگیر خواهیم شد اما می بایست تمامی تدابیر اندیشه شود و خوشبختانه با واکسیناسیون انجام شده انتظار داریم تعداد فوتی بسیار کم باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب با بیان اینکه متاسفانه در سطح جامعه رعایت پروتکل های بهداشتی کمتر توجه می‌شود گفت: در بین دانش‌آموزان ۲۹ فوتی در شهرستان بناب اتفاق افتاده است که ۲۲ نفر از آنها در شهر و ۷ دانش‌آموز در روستاها از ابتدای شیوع کرونا فوت شده اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب در پایان برخورد جدی و قاطعانه با افراد واکسینه نشده را خواستار شد و گفت: طی مکاتباتی که با ادارات و سایر ارگانها داشتیم از آنها درخواست کردیم با افرادی که واکسن خود را دریافت نکرده اند سخت گیرانه تر برخورد شود چراکهاین افراد می توانند جان دیگران را به خطر بیاندازند.

انتهای پیام/ داود زیبائی