بیکاریِ ۴۶ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی استان
بیکاریِ ۴۶ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی استان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی، گفت: استان ۱۳۵ هزار نفر بیکار دارد که حدود ۴۶ درصد از آنان را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.
به گزارش صدای بناب به نقل از آناج، حسین فتحی در جلسه مشترک کارگروه اشتغال و بازارکار و توانمند سازی نیروی کار اقتصاد مقاومتی  استان به آخرین وضعیت نیروی کار و آمار بیکاری در استان اشاره نموده و اظهار داشت: جمعیت فعال استان ۱میلیون و۳۴۹ هزارو۲۵۱ نفر می‌باشد وبر اساس آخرین گزارش مرکز ملی آمار ایران، آذربایجان‌شرقی ۱۳۵ هزار نفر بیکار دارد که حدود ۴۶ درصد از آنان را  فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

وی افزود: نرخ بیکاری استان، ۸.۴ دهم درصد است که در مقایسه با آمار متوسط کشوری، یک درصد بهتر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه راه درمان رکود اقتصادی کشور کارآفرینی است، یادآور شد: کارآفرینی یکی از محورهای اصلی رشد و توسعه در هر منطقه است که باعث می‌شود، خدمات و سیاست‌های کشور به صورت خلاقانه و نوآورانه باشد.

فتحی  ادامه داد: عامل کلیدی توسعه اقتصادی، حمایت از کارآفرینان است؛ چرا که کارآفرینی باعث می‌شوند تا راهکارهای جدید برای حل مشکلات کشور ارائه شده و نوآوری و خلاقیت در صنعت و تولید نیز ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: منحنی چرخه عمر یک کسب و کار از زمان ایجاد آن تا زمان انحلال، مستلزم نوآوری و خلاقیت است تا بتواند ضمن رقابت در بازار به سمت بازاریابی نوین نیز حرکت کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه استان کمترین آمار تعدیل نیرو در اثر کرونا را دارد، گفت: البته حمایت‌های دولتی و تعصب خاص کارآفرینان برای حفظ نیروها منجر شده است تا کمترین میزان تعدیل نیرو را داشته باشیم.