تأمین ۳۷.۷ درصدی بارش سال آبی امسال در آذربایجان شرقی
تأمین ۳۷.۷ درصدی بارش سال آبی امسال در آذربایجان شرقی
مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه متوسط بارش یک سال کامل آبی استان ۳۱۰.۷ میلی متر است، گفت: از اول مهر پارسال تا نهم فروردین امسال ۳۷.۷ درصد از بارش یک سال آبی تأمین شد.

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری مهر، علی عبدلی با اشاره به اینکه متوسط بارش در سال آبی امسال در استان آذربایجان شرقی ۱۱۷ میلی متر ثبت شده است گفت: میزان بارش در این بازه زمانی در سال گذشته ۱۵۵ میلی متر بود.

وی با بیان اینکه متوسط بارش آذربایجان شرقی در سال آبی امسال ۲۴.۶ درصد معادل ۳۸ میلی متر نسبت به سال آبی گذشته کاهش یافته است اظهار کرد: در سال آبی امسال میزان بارش در آذربایجان شرقی نسبت به بلند مدت نیز ۲۷ درصد معادل ۴۳.۸ میلی متر کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در سال آبی امسال در بلند مدت ۱۶۱ میلی متر بارش در استان روی داده است، گفت: از ابتدای ماه جاری تاکنون نیز ۸.۹ میلی متر بارش ثبت شده است.

عبدلی ادامه داد: از اول مهر تا نهم فروردین امسال بیشترین بارندگی از شهرستان چاراویماق به میزان ۲۴۷.۶ میلی متر و کمترین بارش از شهرستان هوراند به میزان ۵۶.۷ میلی متر گزارش شد.

وی یادآور شد: میزان بارش در چاراویماق نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۴۳.۶ میلی متر و نسبت به بلند مدت ۶۸.۹ میلی متر افزایش یافت و در هوراند نیز نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته حدود ۹۷.۹ میلی متر و نسبت به بلند مدت ۹۶.۳ میلی متر کاهش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه متوسط بارندگی در تبریز در این بازه زمانی ۹۳.۳ میلی متر و در بلند مدت ۱۳۶ میلی متر ثبت شد گفت: متوسط بارش در این مدت در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۲۸.۷ میلی متر و نسبت به بلند مدت ۴۲.۷ میلی متر کاهش یافت.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر،