تاثیر واکسیناسیون عمومی توسط دولت در کاهش فوتی ها / در چهار ماهه نخست سال ۸ درصد فوتی ها در شهرستان بناب کاهش داشته است
تاثیر واکسیناسیون عمومی توسط دولت در کاهش فوتی ها / در چهار ماهه نخست سال ۸ درصد فوتی ها در شهرستان بناب کاهش داشته است
جلسه شورای وقایع حیاتی به ریاست فرماندار بناب برگزار شد.

به گزارش صدای بناب، رضا لعلی در جلسه شورای وقایع حیاتی شهرستان بناب با بیان اینکه باید مقدمات و لوزام ازدواج آسان زوج ها فراهم شود گفت تشویق جوانان و خانواده ها به ازدواج آسان ، پرهیز از هزینه های تراشی های بی مورد و … باید فرهنگ سازی شود وی به اجرای طرح هایی از جمله حمایت و تشویق دولت و خیرین از زوج هایی که ازدواج خود را ساده و آسان برگزار می کنند اشاره کرد و گفت: یکی از اقداماتی که می تواند منجر به تشویق جوانان به ازدواج شود طرح نهضت ملی مسکن است که از طرف دولت اجرا می شود.

وی گفت: در این طرح جوانان مجرد هم می توانند ثبت نام کنند و صاحب مسکن شوند اما بشرطی که در هنگام تحویل مسکن ازدواج کرده باشند.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با رایزنی ها و پیگیری های صورت گرفته مقرر شده زمین های شهرک ولیعصر (عج) که زیرساخت لازم هم وجود دارد برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان بناب در نظر گرفته شود.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب با اشاره به اهمیت داده های آماری در اتخاذ تصمیمات صحیح و مناسب گفت: باید اطلاع دقیقی از وقایع حیاتی چهارگانه ولادت ، وفات ازدواج و طلاق وجود داشته باشد وی اجرای سیاست هایی از جمله تشویق زوج های جوان به فرزند آوری را با آگاه سازی مردم ، فرهنگ سازی و اعطای تسهیلات تشویقی به مردم ممکن دانست.

فرماندار شهرستان بناب از کاهش ۸ درصدی میزان فوتی ها در ۴ ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: اقدام جهادی دولت بلافاصله پس از روی کار آمدن در وارد کردن واکسن و تولید گسترده واکسن کرونا عامل بسیار مهمی در کاهش میزان فوتی های کرونایی بود بگونه ای که در شهرستان بناب بیش از ۲۷۰ هزار دوز واکسن تزریق شده و طی ۷ ماه گذشته تنها یک فوتی کرونایی داشته ایم.

وی همچنین بر ضرورت احداث غسالخانه مرکزی توسط شهرداری بناب تاکید کرد.

انتهای پیام/ داود زیبائی