تاثیر چشمگیر بیماری آنفولانزای حاد پرندگان بر اقتصاد/ درگیر شدن ۳۲ مرغداری بناب در سال ۹۶ به این بیماری خطرناک
تاثیر چشمگیر بیماری آنفولانزای حاد پرندگان بر اقتصاد/ درگیر شدن ۳۲ مرغداری بناب در سال ۹۶ به این بیماری خطرناک
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بناب با اشاره به تبعات بسیار سنگین بیماری آنفولانزای حاد پرندگان بر اقتصاد و سلامت جامعه گفت: متاسفانه شهرستان بناب در چندین مورد به شدت درگیر این بیماری شده بود و خسارت های زیادی را متحمل گردید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، دکتر مسعود گنجی پور صبح امروز در جلسه پیشگیری از آنفولانزای پرندگان با بیان اینکه این بیماری بسیار حاد و خطرناک می باشد گفت: آنفولانزای پرندگان بیماری مشترک بین انسان و پرندگان و همچنین استراتژیک از لحاظ بهداشت و سلامت جامعه محسوب می شود.

وی افزود: صنعت تولید طیور در کشور ما بعد از صنعت نفت بزرگترین صنعت کشور محسوب می‌شود و بیشترین اشتغال و گردش مالی در این صنعت انجام می گردد و اگر اگر بیماری آنفولانزای حاد پرندگان را جدی نگیریم از لحاظ بهداشت و اقتصاد با مشکل مواجه می شویم.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بناب با اشاره به اینکه در سال ۱۳۸۵ شهرستان بناب به شدت درگیر بیماری های پرندگان شده بود گفت: در این سال بیش از ۶۰ درصد از طیور شهرستان بناب به این بیماری آلوده شده بودند و همچنین در سال ۱۳۹۵ نیز ۳ مرغداری در شهرستان بناب گرفتار بیماری آنفولانزای پرندگان شده بودند و خسارات زیادی متحمل شدند.

وی افزود: البته یکی از بدترین سال ها در بحث بیماری آنفولانزای پرندگان در سال ۱۳۹۶ بود که از ۳۴ مرغداری شهرستان‌بناب ۳۲ مرغداری درگیر این بیماری شده بودند و تنها ۲ مرغداری در شهرستان بناب از این بیماری در امان ماندند!

دکتر گچ پور با تاکید بر اینکه اداره دامپزشکی شهرستان با تمام تلاش برای پیشگیری و مبارزه با بیماری آنفولانزای پرندگان تلاش می کند گفت: امسال دو نوبت واکسن آنفولانزا در مرغداری ها تزریق شده است و انتظار داریم سایر مسئولان به خصوص دهیاری ها و بخشداری نیز با ما همکاری داشته باشند تا بتوانیم با توان بیشتری در مقابل این بیماری ایستادگی کنیم.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بناب در پایان با تاکید بر اینکه تمام محصولات دام و طیور تحت نظر اداره دامپزشکی روانه بازار می‌شود، گفت: همشهریان عزیز می توانند هر گونه موارد مشکوک را با اداره دامپزشکی و شبکه بهداشت در میان بگذارند.

 

انتهای پیام/ داود زیبائی