تامین انرژی پایدار اصلی ترین مشکل صنایع فولادی است/فولاد مبارکه پیشرو در تکنولوژی صنعت فولاد کشور
تامین انرژی پایدار اصلی ترین مشکل صنایع فولادی است/فولاد مبارکه پیشرو در تکنولوژی صنعت فولاد کشور
مدیرعامل شرکت فولاد بناب با تاکید بر اینکه فولاد مبارکه پیشرو صنعت ایران است، گفت: صنایع در بحث انرژی مشکلات بسیاری دارند که دولت باید حمایت بلندمدت و همه جانبه‌ای از آنها داشته باشد.

به گزارش صدای بناب، محمد کشانی در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه متافو ایران، اظهار کرد: اگرچه در ظرفیت تولید فولاد کشور پیشرفت خاصی صورت نگرفته است اما در مورد تامین مواد اولیه و بومی‌سازی دانش اتفاقات خوبی در صنعت فولاد رخ داده است که شرکت‌ها و فولادسازان بزرگ توانستند از این موقعیت استفاده کنند.

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب درخصوص چالش‌های پیش روی صنایع فولادی به دلیل کمبود انرژی، افزود: در چشم‌انداز پنجم و ششم تعریف شده که تا سال ۱۴۰۴ به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد برسیم به همین دلیل سرمایه‌گذاران با تلاش بسیار صنایع فولادی را راه‌اندازی کردند اما به موازات این تلاش‌ها مباحث زیرساختی شکل نگرفت و در مورد تامین آب، برق و گاز برای این صنایع همچنان با مشکلات بسیاری روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه کشور نیازمند ارزآوری است و باید مازاد تولید را صادر کرد، ادامه داد: کاهش قیمت‌های جهانی و دامپینگ روسیه تاثیر به‌سزایی بر صادرات داشته و قیمت‌های فولاد را به شدت کاهش داده است و حتی صنایع، بسیاری از بازارهای خود را از دست دادند.

کشانی تاکید کرد: دولت باید حمایت بلندمدت و همه جانبه‌ای از سرمایه‌گذاران در این مسیر داشته باشد تا صنایع بتوانند در جهت نیاز داخلی و افزایش صادرات خدمت کنند.

وی درخصوص اقدامات فولاد مبارکه در جهت اعتلای صنعت کشور افزود: شرکت فولاد مبارکه در صنعت فولاد چه در بخش تکنولوژی چه در پیشگامی در بسیاری از حوزه‌ها همواره پیشرو بوده است و حرف اول را می‌زند.

مدیرعامل فولاد بناب با تاکید بر اینکه تمام شرکت‌ها به منطقه‌ای که در آن فعالیت می‌کنند تعهداتی درحد توانایی و ابعاد خود دارند، درخصوص موضوع مسئولیت اجتماعی این شرکت، گفت: فولاد بناب توجه به مسئولیت اجتماعی را سرلوحه کار خود قرار داده، هرچند اولین قدم در مسئولیت اجتماعی اشتغال‌زایی و جذب جوانان بوده که این امر بزرگترین کمک صنعت به این بخش است.

وی با بیان اینکه همه مدیران همچون دولت دغدغه اشتغال‌زایی دارند و به همین دلیل توجه به توسعه در صدر برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات قرار گرفته است، افزود: فولاد بناب هم در مباحثی مانند آموزش فنی‌حرفه‌ای و ارتباط با دانشگاه در منطقه، کمک‌های عمده‌ و عام‌المنفعه‌ای داشته و همچنین در جهت رفع محرومیت‌زدایی در مناطق محروم هم تلاش کرده است.

کشانی در مورد مزایای نمایشگاه متافو امسال، اظهار کرد: مزایای این نوع نمایشگاه‌ها برای صنایع آشنایی با منابع و دستاوردهای جدید دیگر شرکت‌هاست که صنایع می‌توانند از این دستاوردها در جهت توسعه خود استفاده کنند، همچنین در مورد گسترش و توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان اتفاقات خوبی در شرکت‌های تامین‌کننده مواد اولیه افتاده است که اطلاع‌رسانی این موارد در اینگونه نمایشگاه‌ها می‌تواند برای شرکت‌های بزرگ مفید باشد.

مدیرعامل شرکت فولاد بناب افزود: همه شرکت‌ها باید به موضوعات دانش‌بنیان و علم روز توجه کنند و فولاد بناب هم در این جهت حرکت کرده و هرساله در بحث بومی‌سازی دانش و استفاده از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان اقدامات خاصی داشته است./ایراسین