تاکید امام جمعه تبریز بر ترویج فرزندآوری
تاکید امام جمعه تبریز بر ترویج فرزندآوری
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به چالش مهم کاهش جمعیت بر لزوم ترویج فرزندآوری در کشور تاکید کرد.

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان‌شرقی، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز گفت: افزایش جمعیت و رشد فرزندآوری موجب قدرت اقتصادی و کاهش آسیب های اجتماعی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ایران به افزایش جمعیت و فرزندآوری نیاز مبرم دارد، کاهش جمعیت را یکی از چالش های مهم و محوری ایران خواند.

 

وی مشکلات ناشی از کاهش جمعیت را متوجه تمام اقشار جامعه دانست و اظهار کرد: باید بدون تعارف مخاطرات این روند کاهشی را اطلاع رسانی کرد چون اگر جامعه فرزندآور نشود به طور قطع انواع ناهنجاری های اجتماعی شدت گرفته و شادابی و نشاط از جامعه رخت خواهد بست.

 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم یکی از مزیت های مهم افزایش جمعیت را سهل شدن نخبه‌یابی و افزایش قدرت اقتصادی جامعه بیان کرد.

 

وی از نبود قرارگاه فرهنگی در موضوع افزایش جمعیت در سطح کشور انتقاد و تاکید کرد: ستاد ملی جمعیت باید در قالب قرارگاهی منسجم و وسیع دستگاه‌های فرهنگی را دور هم جمع کند تا در این رابطه اقدام به فعالیت های عملی و اجرایی کنند چون در این حوزه به راهبرد جامع و کلان نیاز است .

 

وی افزایش فراوانی جمعیت کهنسال ایران به بیش از هفت درصد را آماری هشدار دهنده خواند و تصریح کرد: در چنین شرایطی لزوم بازنگری های عمیق در سیاست های جمعیت الزامی است.

 

وی به اهمیت تحکیم بنیان خانواده برای قدرتمند شدن کشور اشاره کرد و با بیان اینکه خانواده نقش اساسی در جامعه دارد، افزود: توقعات زن و مرد در جامعه متفاوت است و در این میان نقش و جایگاه زنان در عرصه های مختلف اجتماع و خانواده همواره مورد تاکید جامعه اسلامی است.

 

خطیب جمعه تبریز همچنین به سیاست های خصمانه غرب علیه جامعه اسلامی و تلاش برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان اشاره و اضافه کرد: اخباری مبنی بر برافراشته شدن پرچم همجنس گرایان در سفارتخانه های انگلیس و ایالت متحده در یکی از کشورهای اسلامی منطقه منتشر شده است که این اخبار جای تاسف و تامل بسیار دارد.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: این اقدام شنیع توهینی آشکار به اصول و ارزش‌های مسلمانان جهان است.

 

وی بیانات رهبر انقلاب در دیدار اخیر با مسوولان وزارت امور خارجه را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه در این بیانات بازتعریف وظایف دستگاه دیپلماسی و رویکرد مفهومی عزت، حکمت و مصلحت به طور شفاف و متناسب با شرایط نظام بین‌الملل فرا روی مسئولان قرار داده شد، ادامه داد: طبق این سخنان خردورزی و تلاش برای نیل به منافع ملی حداکثری با لحاظ سه اصل مهم عزت، حکمت و مصلحت امکان‌پذیر و قابل تعمیم است.

 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه گفتمان سیاسی خارجی رهبری مهجور مانده است، گفت: این گفتمان عقلانی، چندلایه، واقع‌بینانه و مصلحت طلبانه است و منظور از مصلحت طلبی شناخت مصلحت‌هاست که آن هم متکی به واقع بینی است

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما