تبلیغات فضای مجازی برای سفر ارزان یک ترفند برای کلاه‌برداری است/ در صورت تداوم فعالیت تورهای غیر مجاز ناگزیر به طرح شکایت خواهیم پرداخت
تبلیغات فضای مجازی برای سفر ارزان یک ترفند برای کلاه‌برداری است/ در صورت تداوم فعالیت تورهای غیر مجاز ناگزیر به طرح شکایت خواهیم پرداخت
رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان بناب گفت: تبلیغات فضای مجازی برای سفر ارزان با انواع خدمات در بیشتر مواقع یک ترفند برای کلاه‌برداری است.

فرج بابایی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، تبلیغات فضای مجازی برای سفر ارزان با انواع خدمات را یک ترفند برای کلاه‌برداری عنوان کرد و افزود: شهروندان نباید گول تبلیغات غیرمجاز سفر را بخورند حتی اگر اسم یک شرکت و یا تعاونی خاص مطرح و در میان باشد که ما قبل تر هم نسبت به این مساله به شهروندان هشدار جدی داده بودیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان بناب خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران در خصوص برگزاری گشت های مسافرتی، تنها تورهایی مجاز به شمار می آیند که از طریق دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز بند ” ب ” از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باشند لذا هر گونه اجرای گشت و سفر گروهی و انفرادی توسط افراد یا شرکتهای فاقد شرایط فوق غیرمجاز محسوب می شود.

فرج بابایی افزود: علی‌رغم فعالیت چهار دفتر مسافرتی مجاز بند ب در شهرستان ، متاسفانه شاهدیم که افرادی بدون داشتن مجوز اقدام به برگزاری تورهای غیرمجاز می‌کنند.

وی تصریح کرد: کسانی که در تورهای غیرمجاز ثبت‌ نام می‌کنند، در صورت بروز هر گونه اتفاق متضرر اصلی خود فرد است و امکان رسیدگی به شکایات‌شان وجود ندارد.

بابائی عنوان کرد: از شهروندان تقاضا داریم برای حمایت از صنعت گردشگری کشور و برای اینکه دچار خسارت نشوند، حتما از تاسیسات گردشگری مجاز استفاده کنند.

وی در ادامه گفت: بعضا کسانی که در تورهای غیرمجاز ثبت‌نام کرده‌اند، از نوع و کیفیت بسیار پایین خدمات این تورها معترض بوده‌اند اما دفاتر خدماتی مسافرتی مجاز ابتدا اقدام به عقد قرارداد و نوع خدماتی که می‌خواهند ارائه دهند، می‌کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان بناب در پایان گفت: تاکنون چندین مورد داشته‌ایم که به طور غیرمجاز در بستر فضای مجازی اقدام به تبلیغات نموده‌اند که برخوردها و تذکرهای لازم انجام داده شده است و لیست این افراد توسط یگان حفاظت و امور حقوقی این اداره تهیه و به مراجع ذی صلاح ارسال شده و در حال پیگیری می باشد که در صورت تداوم فعالیت این افراد ناگزیر به طرح شکایت خواهیم شد.

انتهای پیام/ داود زیبائی