تبلیغ دین وظیفه اصلی روحانیت است
تبلیغ دین وظیفه اصلی روحانیت است
امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: تبلیغ دین در ماه رمضان وظیفه اصلی روحانیت بوده چرا که اسلام دین تبلیغ و تبیین خوبی ها است.

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امروز یک شنبه در همایش طلایه داران تبلیغ قبل از اعزام ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ گفت: اسلام دین تبیین است و بر اساس این شریعت تبلیغ اساس دین قلمداد می‌شود.

وی با بیان اینکه بر این اساس روحانیت باید همیشه تبلیغ کنند، ادامه داد: تبلیغ برای زنده کردن احکام اسلامی است. طلاب جوان همواره در میدان‌های مختلف و عرصه‌های گوناگون آماده تبلیغ و درصحنه بودن باشند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه سنت تبلیغ پیشینه هزار ساله دارد، افزود: باید اصل دین را با زبان گویا به مردم تبیین کرد.

وی سپس با اشاره به تلاش‌های روحانیون و طلاب در امر تبلیغ گفت: آنچه که روشن است و ما می‌توانیم با نام و نشان از آن یاد کنیم ایثار و از خودگذشتگی روحانیون است.

آل هاشم با اشاره به اینکه زکات یکی از مهمترین تأکیدات اسلام است، ادامه داد: زکات از فروع دین اسلام است و در قرآن کریم و روایات تأکید فراوانی بر آن شده است.

آل هاشم سپس بر ضرورت توجه به جهاد تبیین و عمل به فرامین مقام معظم رهبری در این خصوص تاکید کرد.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر،