تخصیص ۱۰ میلیون تن قیر رایگان برای آسفالت ریزی روستاهای بناب/ ضرورت مدیریت انشعابات غیر مجاز آب در روستاهای بناب/ امیدواریم طرح کاداستر به زودی در این شهرستان اجرا شود
تخصیص ۱۰ میلیون تن قیر رایگان برای آسفالت ریزی روستاهای بناب/ ضرورت مدیریت انشعابات غیر مجاز آب در روستاهای بناب/ امیدواریم طرح کاداستر به زودی در این شهرستان اجرا شود
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۱۰ میلیون تن قیر رایگان برای آسفالت ریزی و بهبود وضعیت آسفالت در روستاها خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، حجت الاسلام محمد باقری بنابی عصر امروز  در جلسه بررسی مسائل و مشکلات روستاها ضمن تبریک هفته دولت بر دولتمردان شهرستان بناب اظهار داشت: طی ۴۰ سال گذشته کارهای بزرگ و اساسی در سطح کشور در مورد مشکلات و رفع موانع روستاها صورت گرفته است.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی تشکیل چنین جلساتی را در شهرستان بناب برای ایجاد هماهنگی و همکاری بیشتر بین مسئولان و دهیاران و شوراهای روستاها مهم تلقی کرد و گفت: از تاثیرات خوب چنین جلسات نبایستی غافل شویم و نادیده بگیریم چرا که تشکیل چنین جلساتی موجب همفکری بیشتر شده و تاثیرات آن در آینده دیده خواهد شد.

وی آب شرب را مشکل اساسی در روستاها عنوان کرد و گفت: با وجود این که زحمت های زیادی در رفع مشکلات آب در روستاها داشتیم اما متاسفانه مشکل آب شرب روستا همچنان وجود دارد و مسئولان می‌بایست در رفع این این مشکل تلاش بیشتری بکنند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای افزایش سهمیه آب شرب شهرستان بناب از زرینه رود کارهای مثبتی انجام شده است که قرار است بخشی از سهمیه آب صنعتی بناب به مصرف سهمیه آب شرب خانگی اضافه شود.

وی در ادامه از دهیاران خواست در مورد بحث انشعابات غیرمجاز که مشکل اساسی روستاها است وارد شوند چرا که اگر موضوع حل گردد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مورد اختصاص ۱۰ میلیون تن قیر رایگان برای آسفالت ریزی و بهبود وضعیت آسفالت در روستاها خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم در زمینه آسفالت روستاها اقدامات خوبی را انجام دهیم که البته باید از ورود ماشین های سنگین به داخل روستاها که موجب تخریب زیر سازی ها می شود جلوگیری کنیم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی امر آموزش و پرورش در روستاها را مهم تلقی کرد و گفت: اگر مدارسی وجود دارد که بدون استفاده است از فضاهای آزاد آنها برای ایجاد کتابخانه، قرائت خانه و کانون استفاده کنیم واز امر آموزش غافل نشویم.

وی ترویج در بخش کشاورزی توسط شوراها و دهیاران را مهم دانست وتصریح کرد: باید با شناسایی کشت مورد نظر توسط کشاورزان ودهیاران مشکل آب و زمین را در روستاها مدیریت کنیم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای طرح کاداستر (شناسنامه کردن زمین ها) دولت و مردم می‌توانند مالکیت املاک خود را تعیین تکلیف کرده و به حفظ زمین ها واملاک خود بپردازند.

باقری بنابی در پایان مدیریت را یکی از عوامل اساسی برای پیشرفت و ترقی شهرستان ‌بناب دانست و گفت: متاسفانه گاهی نبود مدیریت موجب ایجاد چالش ها و مشکلات زیادی در سطح روستاها شده است که نباید مسئله مدیریت را نادیده گرفت.

 

انتهای پیام/ زهرا احمدین