تسهیل در اعطای وام های خرد در بناب/ تخصیص ۵۰ تن آرد در راستای افزایش ورود کارگران فصلی به شهرستان بناب/ خسارت به اماکن عمومی راه مناسبی برای بیان مطالبات نیست
تسهیل در اعطای وام های خرد در بناب/ تخصیص ۵۰ تن آرد در راستای افزایش ورود کارگران فصلی به شهرستان بناب/ خسارت به اماکن عمومی راه مناسبی برای بیان مطالبات نیست
فرماندار بناب از تخصیص ۵۰ تن آرد در راستای افزایش ورود کارگران فصلی به شهرستان بناب بین نانوایان سهمیه دار بنابی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، رضا لعلی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بناب ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام و اعیاد ربیع الاول اظهار داشت: دولت آیت الله رئیسی امورات کشور را در سخت‌ترین برهه زمانی تحویل گرفت که مشکلات و مطالبات داخلی و بین المللی زیادی بر روی یکدیگر انباشته شده بودند.

فرماندار شهرستان بناب با اشاره به اتفاقات و اغتشاشات اخیر که توسط دشمنان در خارج و فریب خوردگان در داخل کشور انجام شد، گفت: در این اتفاقات دغدغه اصلی حجاب و یا مهسا امینی نبود بلکه دشمنان سعی داشتند با ایجاد ناامنی و اغتشاش به انقلاب اسلامی و کشور ضربه وارد کرده و و ناامیدی و بی اعتمادی به نظام را به مردم ما تحمیل کنند.

وی افزود: در این ایام سخت نیروی انتظامی به شدت مظلوم واقع شده و در راستای حفاظت از جان و مال مردم و امنیت داخلی فشارهای بسیار زیادی را متحمل شد.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب با تاکید بر اینکه گلایه و مطالبات به حق مردم می بایست پیگیری و برای حل آنها اقدام شود ،گفت: برخی از مطالبات و گفته های مردم به حق است و می بایست برای حل آنها اقدامات اساسی صورت بگیرد اما اینکه اغتشاشگران به بانک‌ها و یا سایر اماکن عمومی خسارت وارد کنند تنها به ضرر مردم و امنیت داخلی می باشد و این راه درستی برای بیان مشکلات نیست.

رضا لعلی ضمن گلایه از وضعیت اعطای وام های مختلف از طریق بانک‌ها در شهرستان بناب گفت: متاسفانه در برخی از بانکها برای ۳۰ میلیون تومان دو نفر ضامن خواسته می‌شود و این خارج از توان وام گیرنده است و قطعاً در بناب این تعداد کارمند برای ضمانت وجود ندارد.

فرماندار بناب توجه ویژه به تکریم ارباب رجوع را ضروری و اجباری عنوان کرد و گفت: متاسفانه در برخی از ادارات شهرستان  افرادی پشت میز پاسخگوی مراجعه کنندگان هستند که به جای اینکه با صبر و حوصله به مطالبات ارباب رجوع رسیدگی کنند با حالت پرخاشگرانه با آنها رفتار می کنند و همین موضوع باعث ایجاد نارضایتی عمومی و در حالت کلی سبب ضربه به کشور می شود.

وی افزود: از روسای ادارات درخواست داریم در صورتی که کارمند یا پرسنلی توانایی رفتار در شأن ارباب رجوع را نداشته باشد حتما تذکرات لازم به او داده شود تا شاهد رضایت مندی مردم و حل مشکلات آنان باشیم.

لعلی در ادامه گفت: گاها شنیده می شود که افرادی برای دریافت جواز و پروانه کسب در شهرستان بناب متقاضی می شوند اما به دلیل اینکه متولد این شهرستان نیستند با مشکلات اداری مواجه می‌شوند و قطعاً این امر خلاف قانون جمهوری اسلامی است چراکه تمام مردم در نقاط مختلف کشور تحت همین قانون زندگی کرده و هیچ کس اجازه ندارد خلاف قانون با متقاضی برخورد کند که قطعا خود با محکومیت شدید مواجه خواهد گردید.

فرماندار بناب در پایان در پاسخ به  افزایش صفوف طولانی در برخی از نانوایی ها در نقاط مختلف شهرستان گفت: واقعیت این است که طی ۲۰ روز اخیر ۵۰ تن آرد در راستای افزایش ورود کارگران فصلی به شهرستان بناب بین سهمیه داران بناب افزوده شده است اما به دلیل اینکه اغلب درخواست های خرید نان در صبح هنگام انجام می شود شاهد چنین صفوفی هستیم.

انتهای پیام/ داود زیبائی