ترمیم آسفالت‌ راه‌های آذربایجان‌شرقی نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
ترمیم آسفالت‌ راه‌های آذربایجان‌شرقی نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در سطح استان یک هزار و ۳۸۰ کیلومتر راه شریانی وجود دارد، گفت: لکه‌گیری، بهسازی و آسفالت راه‌های شریانی استان ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از ایرنا ، غلامرضا رسول‌زاده، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه لکه‌گیری، بهسازی و آسفالت راه‌های شریانی آذربایجان شرقی در ۱۰ نقطه استان در حال اجراست، افزود: هم اکنون سه گروه در جاده تبریز – آذرشهر – عجبشیر و یک گروه در هر یک از جاده های بستان آباد، میانه، بناب – مراغه، مرند و نوار مرزی خداآفرین مشغول کار هستند.

وی با بیان اینکه پس از بهسازی این جاده ها، این کار در سایر جاده ها نیز آغاز می شود، اظهار داشت: در جریان این عملیات گروه های راهداری اقدام به بازیافت آسفالت سرد و گرم، اجرای ماسه آسفالت، فوکسیل، درزگیری و روکش آسفالت جاده با استفاده از دستگاه های مکانیکی می کنند.

معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از رانندگان عبوری در این جاده ها خواست با توجه به اجرای این عملیات و اعمال محدودیت ترافیکی در آن ها با نزدیک شدن به محل بهسازی جاده ها مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

رسول زاده، ادامه داد: این عملیات برای نگهداری و ارتقای ایمنی و بهسازی رویه راه های شریانی استان انجام می شود و اعتبار آن با وجود محدودیت منابع مالی دولت از محل اعتبارهای ملی تامین شده است.

رسول زاده، از مسوولان کشور و مدیران ارشد استان خواست این اداره کل را در تخصیص این میزان اعتبار برای بهسازی کلیه راه ها کمک کنند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴ هزار کیلومتر شبکه راه بوده که از این میزان ۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی و حدود ۴ هزار کیلومتر راه های اصلی، شریانی و بزرگراهی است.