ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر عامل بدبختی و سقوط جامعه اسلامی
ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر عامل بدبختی و سقوط جامعه اسلامی
امام جمعه بناب گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر، رعایت حق الناس و اطاعت از ولایت از مهمترین ویژگی های نهضت عاشوراست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه های آئین جمعه این هفته شهرستان بناب با اشاره به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت: فلسفه قیام عاشورا برای احیای همین فریضه الهی است و بدبختی، سقوط و هلاکت جوامع اسلامی زمانی پیش می آید که امر به معروف و نهی از منکر تعطیل شود.

خطیب جمعه شهرستان بناب افزود: این امر واجب باید در تمام سطح جامعه با شرایط و مراحل خود از واحدهای کوچک خانواده گرفته تا سطح جامعه پا به پای قانون و مقررات نظام جمهوری اسلامی انجام گیرد.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با بیان اینکه حادثه عظیم کربلا چشمه جوشان توحید و عرفان است، تصریح کرد: باید بر این حادثه عظیم قیام امام حسین علیه السلام از زوایای متعدد و دیدگاه های مختلف نگاه کرد که در آن اخلاص، توحید، اخلاق، ایثار، رحمت، عطوفت، بخشش، سخاوت، جوانمردی، شهامت، شجاعت، رعایت حق الناس و روح اطاعت و ولایت مداری موج میزند.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی تاکید کرد: همه این ویژگی ها در نهضت عاشورا برای جامعه امروزی ما ابزار حیاتی و معیار اساسی دین و ایمان است و اوضاع و احوال موجود جهان ایجاب می کند که آحاد مردم پشت سر ولایت و رهبری حرکت کرده و مطیع آن سلاله جلیل القدر حضرت سیدالشهداء (ع) باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با تقدیر و تشکر از حضور پرشور و یکپارچه مردم در دستجات عزاداری و اقامه عزا و سوگواری و بذل احسان و خیرات در سراسر کشور اسلامی خصوصا شهرستان بناب گفت: این حضور بی نظیر و اقامه عزا تمام دسیسه ها و تبلیغات گسترده دشمنان اسلام که از مدت ها قبل برای تضعیف نهضت عاشورا در ماهواره ها و فضای مجازی راه انداخته بودند، را نقش بر آب کرد.

انتهای پیام/