تسریع صدور کارت هوشمند ملی در بناب/ الزام قانونی عکسدار کردن شناسنامه افراد بالای ۱۵ سال
تسریع صدور کارت هوشمند ملی در بناب/ الزام قانونی عکسدار کردن شناسنامه افراد بالای ۱۵ سال
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان بناب گفت: به دلیل تولید داخلی تراشه کارت های هوشمند ملی شاهد روند افزایش سرعت در تولید این کارت ها هستیم.

سعید آقائی بناب ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، از تسریع در روند تولید کارت های هوشمند ملی خبر داد و گفت:  به دلیل تحریم ها و نبود تراشه های مخصوص و هوشمند تولید کارت هوشمند ملی با تأخیر زیادی انجام می شد ولی خوشبختانه تراشه های هوشمند با سرعت بیشتری در کشور تولید می شود.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان بناب افزود: شهروندان برای صدور کارت هوشمند ملی می توانند در دفاتر پیشخوان ثبت نام کرده و پیگیری‌های لازم را از طریق همان دفاتر انجام داده و هر جا با مشکل مواجه شدند، می تواند به ثبت احوال مراجعه کنند.

وی با اشاره به الزام قانونی عکسدار کردن شناسنامه دانش آموزان بالای ۱۵ سال گفت: افراد بالای ۱۵ سال ملزم هستند که با تایید آموزش و پرورش شناسنامه های خود را عکس دار نمایند تا در ارائه خدمات ادارات به صاحبان این شناسنامه ها با مشکل مواجه نشوند.

آقائی با اشاره به نرخ زاد و ولد در شهرستان بناب گفت: متأسفانه فرزندآوری در ۴ ماهه اول سال در شهرستان نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۱۵ درصد کاهش دارد.

وی از کاهش مرگ و میر در ۴ ماه اول امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل خبر داد و گفت: حدود ۳۰ درصد کاهش فوتی داشتیم که فروکش شدن شیوع بیماری کرونا از مهمترین عوامل کاهش نرخ مرگ و میر در بناب محسوب می شود.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان بناب انتخاب نام حسنه را از مهمترین وظایف والدین اعلام کرد و گفت: شهروندان اسامی را انتخاب نمایند که با عرف جامعه همخوانی داشته باشد چرا که ثبت اسامی نامتعارف در اداره ثبت احوال مقبول نبوده و  خانواده ها را با مشکل مواجه خواهد کرد.

انتهای پیام / داود زیبائی