تشدید نظارت بر فعالیت آموزشگاه‌های علمی در شهرستان بناب
تشدید نظارت بر فعالیت آموزشگاه‌های علمی در شهرستان بناب
فرماندار بناب از تشدید نظارت بر فعالیت آموزشگاه‌های علمی و پلمب مراکز بدون مجوز خبر داد و گفت: آموزشگاه‌هایی که فاقد مجوزهای لازم هستند باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

به گزارش صدای بناب، رضا لعلی صبح امروز در جلسه هماهنگی نحوه فعالیت آموزشگاه‌های آزاد و مشاوره شهرستان بناب با تأکید بر ضرورت فعالیت ضابطه مند و در چارچوب قانون اظهار کرد: آموزشگاه‌ها و مراکز مشاوره باید بر حسب مجوزی که به آنها داده شده است فعالیت کنند و هرگونه فعالیت خارج از این چارچوب تخلف محسوب و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

رئیس شورای آموزش و پرورش بناب سپس از تشدید نظارت بر فعالیت آموزشگاه‌های آزاد و مراکز مشاوره و برخورد با متخلفان این عرصه خبرداد و افزود: درخواست جدی ما از مسئولین مربوطه این بوده که مراکز غیرمجاز شناسایی و نسبت به تعیین تکلیف و در صورت عدم داشتن مجوز لازم نسبت به پلمب این مراکز مبادرت شود.

لعلی همچنین با بیان اینکه اغلب در این حوزه مشکلاتی نظیر اخذ شهریه بالاتر از سقف و یا برگزاری کلاس‌هایی که مسائل فرهنگی را رعایت نمی‌کنند، داریم؛ تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که با همکاری سایر دستگاه‌ها به سمت تعریف دقیق مأموریت‌ها برویم.

وی خاطرنشان کرد: مراکزی که اقدام به صدور مجوزهای فله‌ای در قالب آموزشگاه می‌کنند باید نظارت دقیق بر نحوه فعالیت آنها نیز داشته باشند که در صورت عدم نظارت دقیق از سوی مسئولین امر به عنوان ترک فعل با آن برخورد خواهد شد.

فرماندار و رئیس شورای تأمین شهرستان بناب در ادامه اشاره‌ای نیز به فعالیت‌های غیرمجاز در برخی آرایشگاه‌های زنانه داشت و ضمن هشدار به فعالیت افراد دارای مسئله در این آرایشگاه‌ها تأکید کرد: در صورت مشاهده و تکرار موارد نسبت به تعطیلی و پلمب این مراکز نیز اقدام خواهد شد.

لعلی تصریح کرد: بزودی تیمی متشکل از ادارات مختلف آموزشگاه‌های علمی، مراکز مشاوره و آرایشگاه‌های زنانه را پایش خواهند کرد و در ادامه پایش با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

گفتنی است، شهرستان ۱۵۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی و در جنوب این استان واقع شده است.