تشریفات و هزینه های گزاف عامل اصلی کاهش ازدواج در بین جوانان/ ادارات بناب از ظرفیت ها و داشته های خود بر ازدواج آسان جوانان بنابی استفاده کنند
تشریفات و هزینه های گزاف عامل اصلی کاهش ازدواج در بین جوانان/ ادارات بناب از ظرفیت ها و داشته های خود بر ازدواج آسان جوانان بنابی استفاده کنند
فرماندار شهرستان بناب گفت: متاسفانه هزینه های گزاف، چشم هم چشمی ها باعث شده که جوانان نتوانند به راحتی ازدواج کرده و شاهد کاهش آمار ازدواج در کشورمان باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، رضا لعلی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات و ساماندهی ازدواج شهرستان بناب ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد حضرت زینب (ع) و روز پرستار اظهار داشت: این روز را به تمام پرستاران زحمتکش شهرستان بناب و از آن مهمتر به تمام مادرانی که بهترین پرستار فرزندان خود هستند، تبریک میگوییم.

فرماندار شهرستان بناب افزود: مادران بهترین و بزرگترین پرستاران هر جامعه محسوب می شوند و اگر بخواهیم کشورمان در تمام حوزه ها رشد و پیشرفت داشته باشد می بایست جایگاه مادران را بی نهایت ارج نهاده و به جایگاه مادر احترام بسیار ویژه ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین و اصلی‌ترین رکن هر جامعه خانواده می باشد، گفت: تشکیل خانواده و فرزندآوری توسط جوانان باعث خواهد شد که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از میان برداشته شوند که از ابتدای اسلام نیز به این موضوع و ازدواج آسان تاکید شده است.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب ضمن ابراز تاسف از به میان آمدن تشریفات ازدواج طی ۲۰ سال اخیر در کشورمان گفت: متاسفانه هزینه های گزاف، چشم هم چشمی ها و سایر مسائل مالی باعث شده که جوانان نتوانند به راحتی ازدواج کرده و شاهد کاهش آمار ازدواج در کشورمان باشیم.

رضا لعلی در ادامه با اشاره به برخی از آسیب های اجتماعی در هنگام بروز طلاق در بین جوانان اظهار داشت: متاسفانه برخی از قوانین و دستورالعمل های ما باعث بروز مشکلاتی برای زوجین به خصوص در هنگام پرداخت مهریه شده است که لازم است مسئولان کشوری در برخی از این قوانین بازنگری داشته باشند.

فرماندار شهرستان بناب تاخیر بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج را غیر قابل قبول و ناراحت کننده عنوان کرد و گفت: متاسفانه برخی از جوانان برای دریافت وام ازدواج بیش از ۸ ماه انتظار می کشند و این خود عاملی برای کاهش تمایل به ازدواج می باشد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش آمار ازدواج و کمک به ازدواج آسان باعث پیشرفت جامعه خواهد شد، گفت: علاوه بر آن که از گذشته می گویند با ازدواج ۵۰% دین یک جوان کامل می شود اما به نظر بنده در  این زمان ازدواج ۸۰ درصد دین را کامل می کند.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب در پایان همکاری و تعامل تمامی نهادهای دولتی و غیر دولتی در شهرستان بناب برای ازدواج آسان تر جوانان شهرستان را خواستار شد و گفت: هر اداره و نهادی می بایست از تمام ظرفیت و پتانسیل خود برای کمک به ازدواج جوانان بنابی استفاده کند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : داود زیبائی