تعمیرات پیشگیرانه، مهم ترین عامل جلوگیری از هدررفت گاز در تأسیسات است
تعمیرات پیشگیرانه، مهم ترین عامل جلوگیری از هدررفت گاز در تأسیسات است
مدیر بهره برداری شرکت گاز استان گفت: تعمیرات پیشگیرانه، مهم ترین عامل جلوگیری از هدررفت گاز در تأسیسات است.

به گزارش صدای بناب به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، خسرو آریان پور با بیان این خبر افزود: با توجه به استقرار سیستم مکانیزه منطبق بر استانداردهای روز در نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه و برنامه ریزی شده تأسیسات و تجهیزات گاز استان، تلاش بر این است از هدررفت گاز طبیعی در این بخش جلوگیری شود.

وی اعلام کرد: با اقدامات بعمل آمده در نگهداری و تعمیرات تأسیسات گازرسانی، طی سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن، در تحقق اهداف کاهش هدررفت گاز طبیعی گام های موثری برداشته شده است.

آریان پور به عملکرد یک ساله شرکت در نگهداری و تعمیرات تأسیسات گاز طی سال ۱۴۰۰ اشاره و اظهار داشت: در سال گذشته تعداد دستور کار نگهداری پیشگیرانه از تأسیسات ثبت شده در سامانه cmms 23 هزارو  ۶۷۸ مورد بوده و بیش از ۷ هزار و ۶۸۱ دستور کار تعمیرات در سیستم مکانیزه ثبت شده که شامل بررسی و تعمیر ۲ هزار و ۳۳۱ شیر گاز، جابجایی و تعمیر ۴۷۵ شبکه گازدار و ۴ هزار و ۶۱۰ علمک گاز و تعمیرات اساسی ۲۷ ایستگاه گازرسانی و سایر اقدامات مرتبط بوده است.

وی همچنین به ثبت و بررسی عملکرد ایستگاه های گاز استان به صورت مدوّن و برنامه ریزی شده اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته کلیه ایستگاه های گازرسانی استان بیش از ۴ هزار و ۳۲۰ بار مورد بازدید و بررسی صحّت عملکرد قرار گرفته است.
مدیر بهره برداری شرکت گاز استان اذعان داشت: در سال گذشته ۵۸ هزار و ۶۱۷ کنتور و ۱۵ هزار و ۶ رگولاتور جدید جایگزین کنتور و رگولاتورهای معیوب مشترکین شده و همچنین ۳۵ هزار و ۸۲۹ اتصالات مفصلی نصب شده است.

انتهای پیام/