توجه ویژه به ظرفیت ها و مزیت های شهرستان ها در توسعه صادرات غیر نفتی آذربایجان شرقی
توجه ویژه به ظرفیت ها و مزیت های شهرستان ها در توسعه صادرات غیر نفتی آذربایجان شرقی
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی ، در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب بر توجه بیش از پیش به ظرفیت و مزیت های منطقه در حوزه صادرات غیر نفتی تأکید کرد .

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب حبیب امین زاده با بیان اینکه شهرستان بناب در حوزه صادرات اقلام غیر نفتی دارای شاخص های خوبی است ، گفت : لازم است در سال جاری این شهرستان نسبت به رعایت قانون و اجرای رفع تعهد ارزی اقدام لازم را داشته باشد.

وی از انجام پیگیری برای عملیات اجرایی شهرک صنعتی بناب خبر داد و افزود : در جهت توسعه صنعتی منطقه و ایجاد اشتغال پایدار شاهد اقدامات خوبی در این زمینه هستیم .

رئیس سازمان صمت استان بر ضروت فعال شدن کار گروه‌های تنظیم بازار ، ستاد تسهیل و توسعه صادرات در شهرستان تأکید کرد و اظهار داشت : پرونده های در حال انتظار رسیدگی در کارگروه تسهیل استان به صفر رسیده و همه به روز رسانی شده است .

وی افزود : آگاهی از روش‌های حمایتی در کارگروه‌های ستاد تسهیل از طریق بخش خصوصی نظیر اتاق بازرگانی و خانه صنعت در اختیار واحدهای صنعتی قرار گیرد تا با تسریع در روند رسیدگی به پرونده ها ، ورودی پرونده ها به کارگروه کاهش یافته و موجب ساماندهی هرچه بهتر روند رسیدگی شود .

امین زاده امور مرتبط با تأمین نقدینگی و ارز مورد نیاز صنایع در حوزه‌های مختلف را در اولویت کاری سازمان دانست و گفت : تراکم پرونده ها در کارگروه های شهرستانی تسهیل و رفع موانع تولید بیانگر تعداد کم کارگروه‌ها در سطح شهرستان هاست .

وی ادامه داد : باید سرمایه‌گذاری‌ در شهرک‌های صنعتی بر اساس زیرساخت‌های موجود انجام شود و فرمانداران با لحاظ موازین سرمایه‌گذاری به این امر توجه نموده و همزمان با تعهد دستگاههای عضو کارگروه ستاد تسهیل ، مدیران واحدهای تولیدی نیز موظفند نسبت به اجرای تعهدات مصوب و متقابل اقدام نمایند .

در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب ۱۶ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت که از جمله آنها می‌توان به موضوعات مرتبط با معوقات بانکی ، تعهدات ارزی ، تأمین نقدینگی ، محیط زیست ، تأمین برق و آب ، مالیات بر ارزش افزوده و تغییر کاربری اشاره کرد .

  • نویسنده : رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی در شهرستان بناب عنوان کرد: