فرمانده انتظامی شهرستان بناب در خصوص پیشگیری از سرقت خودرو و موبایل نکاتی را به شهروندان متذکر شد

سرهنگ “ سهراب شفقی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، ضمن تشكر و قدرداني از همكاري خوب و مستمر مردم با پليس مواردي را در خصوص پيشگيري از سرقت اتومبيل جهت اطلاع مردم ارائه کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان بناب گفت: اسناد، مدارك، وجه نقد، دسته چك و ساير اشياء باارزش و قيمتي را در معرض ديد و داخل خودرو قرار ندهيد.

وي از شهروندان خواست: اتومبيل خود را به قفل مركزي، دزدگير، ساير لوازم بازدارنده مجهز کرده و هنگام تعويض چرخ يا برطرف کردن نقص فني اتومبيل در ابتدا از قفل بودن درب ها و بالابودن شيشه ها اطمينان حاصل کنند.

این مقام انتظامی يادآور شد: شهروندان هنگام تردد به مراكز تجاري و تفريحي از پاركينگ هاي عمومي و مجاز جهت پارك خودرو استفاده کنند.

سرهنگ شفقی بيان داشت: برابر بررسي هاي انجام شده سارقان موبايل بيشتر دست به سرقت دستگاه هاي همراه با قيمت بالا مي زنند و زماني كه فرد با موبايل صحبت مي كند سارقان اقدام به قاپيدن آن و فرار از محل كه بيشتر با موتورسيكلت مي باشد مي نمايند.

وی ادامه داد: از شهروندان تقاضا مي شود در مراكز خريد و محل هاي شلوغ و پر رفت و آمد و در زمان صحبت با موبايل مواظب اطراف و افراد مظنون باشند و از قراردادن موبايل در جيب پشت شلوار خودداري کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان بناب گفت: افراد از كيف هاي مخصوص نگهداري موبايل كه بصورت بغل جاسازي مي شود استفاه نموده و در محل هاي شلوغ مراقب سرقت آن باشند.

وی در توصیه به خانم ها نیز گفت: خانم هايي كه گوشي همراه را داخل كيف دستي نگهداري مي كنند هنگام تردد در مراكز خريد و شلوغ مراقب باشند تا مورد كيف قاپي توسط سارقان قرار نگيرند.

سرهنگ شفقی در خاتمه افزود: شهروندان هنگام مراجعه به ادارات و سازمان ها و يا مراكز پذيرايي مانند رستوران ها از قراردان موبايل بر روي ميز خودداری کنند.