تکمیل شهرک دامپروری بناب بار سنگینی از مشکلات شهرستان را حل خواهد کرد/ امیدواریم شهرک دامپروری تا 15 ماه آینده تکمیل شود/ساخت سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی تهید بزرگ برای امنیت غذایی مردم است/ کشاورزان عزیز حتما از پتانسیل جهاد کشاورزی برای بهبود محصولات خود استفاده کنند
تکمیل شهرک دامپروری بناب بار سنگینی از مشکلات شهرستان را حل خواهد کرد/ امیدواریم شهرک دامپروری تا 15 ماه آینده تکمیل شود/ساخت سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی تهید بزرگ برای امنیت غذایی مردم است/ کشاورزان عزیز حتما از پتانسیل جهاد کشاورزی برای بهبود محصولات خود استفاده کنند
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بناب تکمیل پروژه شهرک دامپروری بناب را مهم ارزیابی کرد و گفت: با تکمیل این شهرک بار سنگینی از مشکلات شهرستان در حوزه نگهداری دام حل خواهد شد.

 روح الله خیری صبح امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، اظهار داشت: اداره جهاد کشاورزی شهرستان بناب پروژه های مختلفی را در دست احداث و بهره‌برداری دارد که شهرک دامپروری واقع در روستایحاج مصیب از مهمترین پروژه‌هایی است که دارای نقاط قوت بسیار زیادی برای شهرستان بناب است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بناب تصریح کرد: اجرای این پروژه سطح پرورش دام و راندمان تولید را بالاتر می برند و خانواده هایی که به صورت خانگی و در محل زندگی خود گوسفند پرورش می دهند می توانند درسطحی بالاتر کار دامپروری را ادامه دهند و سود زیادی را عاید خود کنند.

روح الله خیری توجه به صنایع فراوری از مبدا را مهم دانست و گفت: در کنار اجرای پروژه شهرک دامپروری در نظر داریم در آینده بتوانیم زمینه را برای تولید و فرآوری محصولات لبنی از قبیل شیر، ماست و پنیر را هم به این طرح اضافه کرده و زمینه را برای اشتغال همشهریان عزیز فراهم نماییم.

وی جلوگیری از تخریب مراتع را یکی از اهداف اصلی  این شهرک دامپروری عنوان کرد و گفت: بيش از ۴۹ هکتار زمین برای ۲۱ هزار گوسفند قطعه بندی شده در نظر داریم تا با اتمام مطالعات کارشناسی شده بتوانیم این طرح را تا ۱۵ ماه آینده به بهره‌برداری برسانیم.

خیری با اشاره به نقاط قوت و ضعف پروژه شهرک دامپروی بناب گفت: برای اجرای این پروژه بایستی تمامی مسئولان بهداشت و شهرداری در کنار اداره جهاد کشاورزی باشند و  دامپروران نیز بدون هیچ مقاومتی با جهاد کشاورزی همکاری های لازم را جهت جابجایی به این مکان داشته باشند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بناب با اشاره به مراحل پیشرفت شهرک گلخانه ای بناب گفت: بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای اجرای زیر ساخت های شهرک گلخانه ای هزینه شده است که با توجه به کمبود آب در حوضه دریاچه ارومیه بناب به طرف کشت گلخانه‌ای و جایگزین در زمینی به وسعت 30 هکتار می باشیم که امیدواریم تا ۶ ماه آینده بتوانیم این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم و در اختیار کسانی که متقاضی این طرح هستند قرار بدهیم.

وی ضمن گلایه شدید از ساخت و سازهای بی رويه و غیرمجاز در باغ‌های شهرستان بناب اظهار داشت: متاسفانه مشکل اساسی شهرستان بناب ایجاد خانه باغ‌ها به صورت ویلایی در مساحت های کوچک می‌باشد که سوداگران اصلی آن برخی از املاک و بنگاه های معاملاتی هستند که با ساخت خانه باغ های غیر مجاز بافت اصلی باغات ومزارع را تغییر داده و امنیت غذایی مردم را به خطر می‌اندازند تا سود کلانی را عاید خود کنند و در مقابل اداره جهاد کشاورزی شهرستان بناب قطعا با تمام قدرت در مقابل کسانی که اقدام به ساخت خانه باغ های غیر مجاز می کنند خواهد ایستاد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بناب از اختصاص ۳۰ میلیارد ریال برای کانال کشی پایاب سدعلویان در 7ماهه نخست خبر داد و گفت: نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تلاش ها و رايزنی های بسیاری با وزارت مربوطه برای تکمیل ادامه کانال کشی پایاب سد علویان انجام داده است که در مراحل پایانی می باشد که امیدواریم با پیگیری های وی بتوانیم این پروژه را به زودی به اتمام برسانیم.

رئیس اداره جهاد کشاورزی تامین نهاده‌های کشاورزی را یکی از برنامه های اصلی جهاد کشاورزی بناب اعلام کرد و گفت: در زمینه تامین نهاده‌های کشاورزی نسبت به سایر شهرستان های همجوار وضعیت خوبی داریم که امیدواریم بتوانیم باتحقیقات اساسی کشت جایگزین داشته باشیم و علاوه بر مرکز 2 اصلاح بذر گندم مجوز اصلاح بذر یونجه وصیفی جات را نیز دریافت کرده ایم.

خیری تصریح کرد:  بیش از ۲۴ واحد تولید وبسته بندی خشکبار و کشمش در سطح شهرستان بناب وجود دارد که سالانه بیش از 60 الی 80 هزار تن کشمش تولید می کنند و همین موجب شده بناب بزرگترین قطب صادرات محصولات کشاورزی در سطح منطقه باشد و شهرستانهای بسیاری از طریق اداره گمرک بناب محصولات خود را به کشورهای خارجی چون عراق، ترکیه و ده ها کشور دیگر صادر کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بناب در پایان گفت: کشاورزان در هنگام کشت محصولات کشاورزی حتما از کارشناسان جهاد مشاوره بگیرند تا سطح تولید را افزایش دهند تا محصولاتی با کیفیت را تولید و روانه بازار کنند.

انتهای پیام/ زهرا احمدین