جابجایی بیش از 110 هزار مرسوله پستی در بناب / افزایش 30 درصدی خدمات پستی بناب در ایام کرونا / تحویل بیش از 97 درصد از مرسولات پستی بناب / فعالیت 17دفتر خدمات پستی در روستاهای بناب
جابجایی بیش از 110 هزار مرسوله پستی در بناب / افزایش 30 درصدی خدمات پستی بناب در ایام کرونا / تحویل بیش از 97 درصد از مرسولات پستی بناب / فعالیت 17دفتر خدمات پستی در روستاهای بناب
رئیس اداره پست شهرستان بناب از جابجایی بیش از 110 هزار مرسوله پستی در 6 ماهه نخست سال جاری در شهرستان بناب خبر داد.

جعفر فروزانفر صبح امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، ضمن تسلیت ایام محرم و صفر و تبریک روز جهانی پست به تمامی زحمت کشان سطح کشور علی الخصوص به همکاران عزیز خود در شهرستان بناب اظهار داشت: پست توزیع به موقع و حداکثری کالا است و ما در اداره پست بناب سعی کرده‌ایم تمامی همکاران خود را به آموزش و دانش روز بر اساس سنجر های کیفی که طراحی شده است برسانیم و در این راستا سیستمی به نام رهیاب که تمامی نامه رسانان در سطح کشور به آن مجهز شده اند را راه اندازی کرده ایم.

رئیس اداره پست بناب از مزایای بسیار زیاد سیستم رهیاب خبر داد وگفت: محصولاتی را که به نامه رسان تحویل داده می‌شود از زمان تحویل به نامه رسان تا زمان تحویل به آدرس گیرنده قابل رصد و رهگیری می باشد.
وی در ادامه از برنامه ریزی اداره پست به صورت مانیتورینگ و هم به صورت میدانی خبر داد و گفت: ما از طریق برنامه ریزی های نامبرده همکاران خود را رصد و نظاره می کنیم تا در حین ارسال مرسولات دچار مشکل اساسی نشویم.

جعفر فروزانفر از توزیع بالای ۹۷ درصد مرسولات وارده به اداره پست خبر داد و گفت: خوشبختانه به خواست خداوند متعال رتبه اول توزیع را در سطح کشور به دست آورده ایم که این نشانگر عملکرد بسیار عالی اداره پست می باشد که در 6 ماهه نخست امسال 110 هزار فرقه مرسوله را جابجا کنند.

رئیس اداره پست شهرستان بناب از اقدامات انجام شده و افزایش 30 درصدی ارسال مرسولات و تلاش های پرسنل این مجموعه خدمات رسان در ایام کرونایی سخن به میان آورد و گفت: از اولین روزهای شیوع بیماری کرونا اداره پست با رعایت پروتکل های بهداشتی تمام مرسولات را در اسرع وقت به صاحبان آنها تحویل داده است که این خود جهاد محسوب می شود.

وی با تاکید بر ضرورت تغییر نگرش خدمات پستی از سنتی به نوین و گسترش تجارت الکترونیک خاطرنشان کرد: مردم از خدمات درگاه «ای بازار» ( فروشگاه اینترنتی ) به صورت رایگان استفاده کنند.

رئیس اداره پست بناب در ادامه با اشاره به خدمات گسترده سامانه “ای بازار”تصریح کرد: اشخاص می توانند از طریق صنایع کوچک و خانگی فعالیت و کسب و کار اینترنتی راه بیندازند در این سامانه شرایطی فراهم شده که در فضای کرونایی و در زمان‌های دیگر هم از این درگاه استفاده کنند.

فروزانفر تصریح کرد: غرفه های مجازی موجود در این درگاه این فرصت را فراهم کرده که کاربران بتوانند کالاها، تولیدات و محصولات خود را در آنجا عرضه و با ارائه محصول خود در این بازار کوچک به گستردگی سراسر کشور و حتی بین المللی کالای خود را معرفی و به فروش برساند که حتی در سطح روستاها هم می ‌توانیم این خدمت را قابل اجرا کنیم.

وی یکی دیگر از مزایای مهم “ای بازار” را ایجاد بازار رقابتی سالم عنوان کرد و گفت:هزینه ها در این بازار مجازی بشدت کاهش یافته، اجناس به صورت مویرگی به سراسر کشور و بین المللی به فروش می رسد و می توانند با عقد قردادی با اداره پست فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنند.

رئیس اداره پست بناب توسعه الکترونیک را جزو اهداف پست عنوان کرد و گفت: به همین منظور طرح ستاپ (سکوی تجارت الکترونیک پست) ایجاد شده است که استارتاپ ها می توانند با استفاده از این طرح گستره بازارشان را تا روستاها ببرند.

وی عدم دسترسی به بازارهای بزرگ و توزیع نامناسب را یکی از مشکلات تولید در روستاها و نیز توسط محصولات تولیدی زنان سرپرست خانوار دانست و افزود: شرکت پست آماده فروش و توزیع کالا و محصولات به سراسر کشور و نیز دریافت پول کالا به صورت آنلاین است که در همین راستا 17 دفتر ICT و 8 نمایندگی پستی  را راه اندازی کرده ایم.

رئیس اداره پست ، خدمات دهی به روستاییان را جزو برنامه های سال جاری برشمرد و خاطرنشان کرد: آماده عقد قرارداد با روستاییان به منظور انجام خدمات نیابتی هستیم و به نیابت از روستاییان می توانیم محصولات بومی و استراتژیک آنها را در سراسر کشور به فروش برسانیم.

فروزانفر از تسهیل امورات ثبتی مردم در اداره پست خبر داد و گفت: با عقد قرارداد با اداره ثبت اسناد بناب در 6 ماهه نخست 751 فقره سند تک برگاز طریق اداره پست به متقاضیان تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه ایران مبتکر پست است و قدمت آن به سه هزار سال می رسد، بر گسترش استفاده از فرهنگ پست توسط مردم تاکید کرد و گفت: در کشورهای پیشرفته حتی غذای گرم را نیز با پست ارسال می کنند اما در کشور ما پست هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است.

فروزانفر از طرح به هنگام در بناب خبر داد وگفت: در این طرح که با اداره پست استان هماهنگ شده ایم قرار است با همکاری شهرداری بناب نسبت به دادن کدپستی و پلاک کوبی منازل اقدامات مهمی در سطح شهرستان بناب انجام گردد و ما همواره آماده ایم به صورت تکی هم کد پستی واگذار کنیم.

رئیس اداره پست بناب در پایان گفت: در خصوص رهگیری مرسولات ارسالی، مردم عزیز می توانند با مراجعه به سایت اداره پست www.post.ir در قسمت رهگیری مرسوله بارکد مرسوله خود را وارد کنند و از سرنوشت مرسوله خود باخبر شوند  و یا با شماره گیری 021-84870000بارکد مرسوله را ارسال کنند.که همکاران ما در سطح کشور زیر 12 ساعته پاسخگو هستند که از طریق پیامک پاسخ خواهند داد و از هرگونه انتقاد و پیشنهادات سازنده را استقبال می کنیم.

 

انتهای پیام/ زهرا احمدین