جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی برای حراج اجناس بدون مجوز / مردم گرانفروشی را به ۱۲۴ و ۱۳۵ اطلاع دهند
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی برای حراج اجناس بدون مجوز / مردم گرانفروشی را به ۱۲۴ و ۱۳۵ اطلاع دهند
رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان بناب با تاکید بر اینکه حراج اجناس می بایست به نفع مصرف کننده باشد، گفت: هرگونه حراج اجناس بدون مجوز از اتحادیه ها با جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، رضا رستمی صبح امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان بناب با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر سطح بازار شهرستان بناب گفت: این بازرسی ها تا پایان ماه مبارک رمضان با همکاری سایر نهادهای نظارتی از جمله شبکه بهداشت، دامپزشکی، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و غیره برگزار خواهد شد.

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان بناب با بیان اینکه بازرسی ها با جدیت انجام خواهند شد، گفت: در این مرحله از بازرسی قطعاً تمامی اصناف که با بازار عید و ماه رمضان رابطه مستقیم دارند تحت نظارت قرار خواهند گرفت که از جمله این اصناف پوشاک، کفش فروشان آجیل فروشان، قنادی‌ها، توزیع مواد غذایی و سایر اصناف هستند.

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان بناب با تاکید بر اینکه درج قیمت به صورت روزانه و ثابت الزامی است، گفت: اصنافی که نسبت به درج قیمت بی تفاوت باشند قطعاً با جریمه‌های سنگین مواجه خواهند شد.

ویراه اندازی هرگونه حراجی بدون مجوز از اتحادیه های مربوطه را غیرقانونی عنوان کرد و گفت: اصنافی که بدون مجوز نسبت به حراج اقدام کنند تا ۳۰۰ میلیون تومان جریمه خواهند شد.

وی افزود: این سخت گیری درخصوص حراجی‌ها تنها با هدف حمایت از مصرف کننده انجام می شود چراکه اصناف و کسبه تنها  زمانی می‌توانند اجناس خود را حراج کنند که حقوق مصرف کننده ضایع نشود.

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان بناب در پایان همکاری مردم با نهادهای نظارتی برای نظم و انضباط بازار را خواستار شد و گفت: شهروندان عزیز هرگونه تخلف گرانفروشی و احتکار را به شماره تلفن ۱۲۴ اداره صنعت معدن و تجارت و شماره تلفن ۱۳۵ تعزیرات حکومتی اطلاع رسانی کنند که قطعا با هر شماره تلفن با تعزیرات حکومتی یک پرونده تشکیل خواهد شد.

  • نویسنده : داود زیبائی