جلسه بررسی مشکلات شرکت های دانش بیان دانشگاه های بناب در محوریت ارتباط صنعت با دانشگاه  در بناب برگزار شد+ تصاویر/نماینده بناب:  بناب یکی از قطب‌های نوآوری محصولات کشاورزی در کشور/ شرکت‌های دانش بنیان بناب مشکلات اساسی دارند
جلسه بررسی مشکلات شرکت های دانش بیان دانشگاه های بناب در محوریت ارتباط صنعت با دانشگاه  در بناب برگزار شد+ تصاویر/نماینده بناب:  بناب یکی از قطب‌های نوآوری محصولات کشاورزی در کشور/ شرکت‌های دانش بنیان بناب مشکلات اساسی دارند
جلسه بررسی مشکلات شرکت های دانش بیان دانشگاه های بناب در محوریت ارتباط صنعت با دانشگاه با حضور اسماعیل قادری فر«قائم‌مقام معاون توسعه فناوری و رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی» ر و جمعی از مدیران ارشد کشوری، استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب، اسماعیل قادری فر«قائم‌مقام معاون توسعه فناوری و رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی» در این جلسه گفت : بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری دو نهاد مکمل همدیگر هستند.

وی افزود: بنیاد ملی نخبگان وظیفه شناسایی، حمایت، هدایت و ساماندهی استعدادهای برتر و نخبگان را بر عهده دارد و معاونت علمی هم در امتداد بنیاد ملی نخبگان وظیفه حمایت از شرکتهای دانش بنیان مبتنی بر پل محرک و حمایتی از شرکتهای دانش بنیان را انجام می دهد.

قائم‌مقام معاون توسعه فناوری و رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی کشور با بیان اینکه دانشگاه آزاد یک بنگاه علمی و اقتصادی است گفت : وضیعت دانشجویان دانشگاه های آزاد نه تنها در دانشگاه آزاد واحد بناب بلکه در همه شهرها رو به افول است و بر همین اساس اولویت های نقشه جامعه علمی کشور و برنامه ریزی های کلان معاونت علمی و فناوری ایجاد کسب و کار رونق آورانه و اشتغال زایی پایدار توسعه یابد و به محصول تبدیل شود.

اسماعیل قادری فر افزود: انتظار داریم که در این دوره عمل محور زمینه ای برای ایجاد شرکت دانشی فراهم شود و در چارچوب اکوسیستم کشور نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

قائم‌مقام معاون توسعه فناوری و رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی» خاطر نشان کرد: نکته بارز این حرکتها حضور بخش خصوصی و جوان و توانمند ۲۰تا۳۰ سال است که در حوزه رفع نیاز کشور به صورت مسئله محور کار می کنند تا در مسیر ارتقایی قرار بگیرند و در عالیترین سطح بتوانند پاسخگوی نیاز مردم باشند.

وی بیان کرد: سرای نو آوری در حوزه های مختلف در عالی ترین سطح پاسخگوی نیاز مردم شوند؛ ما امیدواریم که دانشگاه های بناب با وجود داشتن ظرفیت های صنعتی بودن ، کشاورزی و از همه مهمتر دانشگاه آزاد بناب هست که هم از نظر مقام علمی و وسعت ساخت بعد از واحد تبریز دومین دانشگاه استان می باشد که ره آوردی است با تعامل معاونت علمی فناوری و بنیاد ملی نخبگان است مقوم این حرکت باشد.

به گفته وی، استارت اپها و شرکتهای دانش بنیان در نسل اول زیست بوم نوآوری، بیشتر در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می کردند اما اکنون به حدی از بلوغ رسیده اند که این تیم ها و شرکتها در حوزه های زیست فناوری، انرژی، فضایی و … جایگاه شایسته و بایسته خود را پیدا کرده اند.

در ادامه این جلسه حجت السلام محمد باقری بنابی نماینده مردم شهرهای بناب و خوشه مهر نبود ارتباط بین شرکت‌های دانش‌بنیان با واحدهای صنعتی را حلقه مفقوده بخش صنعت در وهله اول در شهر و استان دانست. و گفت دانشگاه آزاد واحد بناب با این همه وسعت ساخت و دانشکده های عظیمی که دارد فاقد استفاده می باشد و از طرفی دانشگاه سراسری بناب هم برای سازماندهی شرکت های دانش بنیان و توسعه خود در ساختمان های استیجاری به سر می برد این درحالی است که راهکار اولیه قطعا از خود شهرستان شروع می شود که در صورت توافق نامه فی مابین مشکلات عظیمی حل می شود

 حجت السلام محمد باقری بنابی نماینده مردم شهرهای بناب و خوشه  با اشاره به اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: در شرایط فعلی کشور مهم‌ترین راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و معیشتی حاکم در جامعه توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان است.

حجت السلام محمد باقری بنابی نماینده مردم شهرهای بناب و خوشه مهر دراین نشست حمایت از اقتصاد دانش بنیان، همچنین توجه به نوآوری و خلاقیت در شرکت های دانش بنیان از جمله روش های دستیابی به خودکفایی به منظور ایستادگی و مقابله با دشمنان است.

حجت السلام محمد باقری بنابی گفت: جوانان می توانند با استعدادها، نوآوری ها و خلاقیت های دانش بنیان، اقتصاد دانش بنیان و تولید داخل به منظور رفع نیازهای کشور را تا رسیدن به خودکفایی تأمین کند.

وی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین معاونت تحقیقات و فناوری ریاست جمهوری درخواست کرد تا برای جوانان خلاق برنامه ریزی کنند و افزود: نباید اجازه داد این سرمایه های ارزشمند کشور به سبب مشکلات و موانع کشور را ترک کنند.

وی اضافه کرد: زمانی که تولید ما برای کسب استانداردهای بین المللی با دقت بررسی می شود نباید واردات بی کیفیت و بدون استاندارد به راحتی وارد بازار شود و تقاضای ما برابری شرایط تولیدات داخلی و خارجی از نظر کسب استانداردهای بین المللی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر بتوانیم ۳۰ یا ۴۰ شرکت دانش بنیان را در شهرستان راه اندازی کنیم قدم‌های بزرگی برداشته شده و این امر نیاز به حمایت معاونت فناوری ریاست جمهوری دارد.

گزارش تصویری؛

انتهای پیام/ قدسی زاده