جنگ احزاب دشمنان علیه مردم ایران
جنگ احزاب دشمنان علیه مردم ایران
امام جمعه تبریز گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران رو به زوال بود پس چرا دشمنان این همه هجمه سنگین و جنگ احزاب را علیه کشورمان وارد می کنند؟

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران در مسیر پیشرفت و استکبار جهانی در مسیر انزوا و شکست قرار دارد.

وی ادامه داد: هجمه نظام سلطه و دنباله‌روهای منطقه ای آنها برای نشان دادن بی‌ثباتی داخلی و ایجاد ناآرامی‌ها در ایران برای ایجاد دست‌انداز و‌ مهار قدرت طراحی شده بود که به فضل الهی، کشورمان قله‌های پیشرفت را با سرعت و قدرت فتح کرده و خواهد کرد.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به حوادث اخیر گفت: دو روایت در این خصوص وجود دارد؛ در روایت اول تلاش می‌کنند تا ایران را در مسیر قهقرا و نزول قدرت و تضعیف قرار دهند و عمدتا از رسانه و فضای مجازی برای این کار استفاده می‌کنند اما در روایت دوم معتقد هستند که ایران در مسیر قدرت قرار دارد و با وجود بعضی کُندی و خطا در روند برخی شاخص‌ها، آینده کشور به مراتب از امروز آن بهتر خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف به آشوب کشاندن کشورمان انحراف افکار عمومی از مشکلات و ضعف آمریکا و‌ کشور‌های غربی است چرا که خود روزنامه وال استریت ژورنال اخیرا طی یک گزارشی بحران اقتصادی و بی‌ثباتی در انگلیس را نشان داده است و صراحتا اعلام کرده است که کشور بریتانیا هرگز تا به این اندازه در وضعیت وخیم قرار نداشته است.

نماینده ولی فقیه در استان  در ادامه خطبه ها به تجمع شنبه گذشته توسط ضدانقلاب در برلین آلمان اشاره‌ کرد و گفت: عدم حضور جمعیت کثیری از ایرانیان مقیم خارج در این تجمع جواب محکمی برای چنین کارناوال‌های ضد ایرانی بود.

وی با ابراز تاسف از حادثه غمبار اقدام تروریستی داعش در حرم مطهر شاهچراغ و عرض تسلیت به خانواده‌های داغدیده و مظلوم افزود: مواظب باشید تا آدرس عوضی ندهند چرا که عاملان این حرکت جنایتکارانه مثلث عبری ـ عربی و غربی است.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: دشمن در حال حاضر مشغول تحریک گسل‌های قومیتی، جنسیتی، مذهبی و بین نسلی است؛ حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ(علیه السلام) توسط آن عنصر خبیث اتفاق افتاد و هدف، نشانه گیری وحدت شیعه و سنی که بر اساس آموزه‌های دینی و انقلاب است بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم تاکید کرد: مردم ما دست آل سعود، ‌آمریکا و صهیونیست را در این اتفاق می‌بینند و علمای شیعی و سنی این حادثه را محکوم‌ می‌کنند و همه با هم شعار مرگ بر آمریکا و‌ مرگ بر اسرائیل را تکرار می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با قدردانی از مردم آذربایجان و شجاع تبریز گفت: آذربایجان به فرموده مقام معظم رهبری مانند سنگر دائمی از هویت دینی و انقلابی ایرانیان است؛ آذربایجان مظهر غیرت ایران و الگوی دفاع از شخصیت و الگوی ایرانیان و سد مستحکم در برابر استبداد و انحرافات دینی و ملی است در این روزها هم خوش درخشید.

امام جمعه تبریز خطاب دانش‌آموزان با گرامیداشت هشتم آبانسالروز شهادت حسین فهمیده و روز دانش‌آموز یادآور شد: نوجوانان بسیجی امروز پرچمداران آینده نظام اسلامی هستند چرا که بسیج تفکری بود که در دوران جنگ شکل گرفت و توانست با سازماندهی نیروهای مردمی در تحولات نظام اسلامی مثمر ثمر باشد.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: در جنگ تحمیلی دانش‌آموزان کارهای بزرگی کردند و ۳۶ هزار دانش‌آموز تقدیم نظام و انقلاب شده است از این‌رو امید است رفتار شهید فهمیده سرمشق و الگو برای آینده‌سازان نظام اسلامی شود.

وی گفت: از خداوند می‌خواهیم تا بتوانیم از این نوجوانان و جوانان به خوبی مراقبت کنیم و قطعا در روز دانش‌آموز خواهید دید که این دانش‌آموزان و دانشجویان چه خواهند کرد.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به ۱۰ آبان ماه سالگرد شهادت آیت‌الله قاضی طباطبایی گفت: فرصت است تا یادی کنیم از شهید آیت‌الله قاضی طباطبایی و شهید آیت‌الله مدنی که افرادی قاطع، محکم و شجاع و مهربان بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم با اشاره به هفته پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه‌ای که موجب افزایش بازدارندگی کاهش آسیب‌پذیری و تداوم فعالیت‌های ضروری ارتقایی پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌شود.

وی اضافه کرد: ما زمانی داشتیم که توجه خاصی به پدافند غیرعامل نمی‌شد ولی الان تمام اداره‌ها، کارخانه‌ها و دستگاه‌ها باید به این موضوع روی بیاورند.

خطیب نماز جمعه تبریز در بخش دیگر خطبه‌ها با اشاره به سالروز ۲ ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی و امام حسن عسکری در هفته آینده گفت: هر کسی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی را زیارت کند، انگار زیارت حرم امام حسین(ع) را به جا آورده است. می‌توان از حضرت عبدالعظیم حسنی به عنوان سفیر  اهل بیت(علیهم السلام) یاد کرد؛ این حضرت سه نوع جهاد مهم از جمله از مجاهدت علمی، مواسات، مبارزه برای تحقق تشکیل حکومت اهل بیت(ع) کرده است.

وی به ولادت امام حسن عسکری اشاره کرد و افزود: این امام در کنار مبارزه با افکار ضداسلامی چندین کار مهم از جمله تلاش علمی و دفاع از آیین اسلام و رفع مشکلات و رفع شبهات مخالفان، ایجاد شبکه ارتباطی بین شیعیان در مناطق مختلف از طریق نمایندگان خود و پیام‌هایشان، حمایت و پشتیبانی مالی از شیعیان، تقویت سیاسی رجال توسط ایشان، پرهیز از اسراف و‌ برنامه‌ریزی صحیح برای حفظ بیت‌المال انجام می دادند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیمای تبریز