جوانان قهرمان در برخی روزها۳۰عملیات در کرانه باختری انجام می‌دهند
جوانان قهرمان در برخی روزها۳۰عملیات در کرانه باختری انجام می‌دهند
فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه جوانان قهرمان در برخی روزها۳۰عملیات در کرانه باختری انجام می‌دهند، گفت: جبهه مقاومت امروز از یک هسته و یک نهال نوپا به یک محور گسترده تبدیل شده است.

به گزارش  صدای بناب به نقل از خبرگزاری مهر، سردار اسماعیل قاآنی شامگاه جمعه در چهاردهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در مشهد اظهار داشت: امشب در آستانه سالروز شهادت امام صادق علیه السلام، در شهر امام رضا علیه‌السلام و به مناسبت بزرگداشت شهدای عالی مقام جبهه مقاومت و فاطمیون ارزشمند و فرمانده جلودار آنان، «ابوحامد» گردهم جمع شدیم تا تقریظ مقام معظم رهبری برای ارزش گذاری به مردم افغانستان و شهدای آنان به صورت عام و خاصه شهدای فاطمیون و علی الخصوص برجسته شدن این چهره با اخلاص فداکار قهرمان ابوحامد را رونمایی کنیم.

 

وی با اشاره به رشادت‌های «ابوحامد» به عنوان یک شهید شاخص در این سرزمین قهرمان پرور که در طول سال‌های متمادی در نبردهای مختلف حضور داشته است، گفت: مردم مظلوم افغانستان اگرچه همیشه مورد تعرض بوده‌اند ولی در همه جا مدافع اسلام بودند.

 

جبهه مقاومت امروز از یک نهال نوپا به یک محور گسترده تبدیل شده است

 

وی ادامه داد: جبهه مقاومت امروز از یک هسته و یک نهال نوپا به یک محور گسترده تبدیل شده که مبادی و نقاط مختلف مقاومت را در سرتاسر دنیا به هم متصل کرده است.

 

فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: در این جبهه انسان‌های فداکار، باصفا، ارزشمند و باعزتی که در خیلی از چیزها نقاط اشتراک دارند اما نقطه اشتراک اساسی آنان دفاع از اسلام و عزت اسلامی مسلمانان هست، در کنار یکدیگر هم از خود دفاع می‌کنند و هم از دیگران.

 

سردار قاآنی بیان کرد: ارزش کاری که فاطمیون قهرمان انجام دادند به نسبت بسیاری دیگر برجستگی‌هایی دارد، بر اساس آیه مبارکه‌ای که تعریف می‌کند جایگاه مهاجران و مجاهدان را، شهدای فاطمیون هم مهاجر هستند به طور مضاعف و هم مجاهد هستند به طور مضاعف.

 

وی یادآور شد: شهدای فاطمیون ویژگی برجسته ای دارند؛ کسی مثل «ابوحامد»، این دلیرمرد جوانی که در صحنه افغانستان از اسلام دفاع کرده، ورزیده شده و آن زمانی که احساس می‌شود در یک نقطه دیگر جغرافیایی آنجا هم نیاز به این است که از مردم مسلمانی که مورد تعرض قرار گرفته اند، دفاع کند، خودش بلند می‌شود و حضور پیدا می‌کند.

 

فاطمیون فرهنگ زندگی عزتمدارانه را منتقل کردند

 

سردار قاآنی ادامه داد: روزهای اولی که ابوحامد آمده بود با افراد انگشت شماری فاطمیون را تشکیل داد به برکت این نام ارزشمند که متعلق به اولین شخصیت قهرمان مقاومت است، وجود مبارک فاطمه زهرا (س)، جزو اولین شخصیت‌هایی است که مقاومت را به معنای واقعی در اوج سختی‌ها عملیاتی کرد و این بچه‌ها تأسی کردند به وجود مبارک فاطمه زهرا (س) و فرزند برومندش سالار شهیدان و اسم مجموعه‌شان را فاطمیون گذاشتند.

 

وی عنوان کرد: وقتی فاطمیون شکل گرفت، اینطور برکت پیدا کرد و ده‌ها هزار از جوانان قهرمان این سرزمین مدافع اسلام، اعلام آمادگی کردند و در قالب فاطمیون آمدند از مسلمانانی که در نقاط دیگر مورد تعرض آمریکا و ازناب آمریکا قرار گرفتند، برای دفاع عزتمدارانه آمدند و با نهایت تلاش و جدیت هم از آنان دفاع کردند و هم فرهنگ زندگی عزتمدارانه و نبرد با عزت را به آن جغرافیا منتقل کردند.

 

انقلاب اسلامی غبار را از واژه ارزشمند مقاومت پاک و شفاف کرد

 

فرمانده نیروی قدس سپاه یادآور شد: امروز می‌بینید که نهال فاطمیون به درخت تنومندی تبدیل شده و ظرفیتی بسیار ارزشمند برای دفاع از اسلام در نقاط مختلف شده است.

 

وی افزود: ای کاش شهید سلیمانی بود و در این جلسه صحبت می‌کرد که این بچه‌های قهرمان چطور مردانه در میدان‌های مختلف بروز و ظهور پیدا کردند و هم در دفاع از مردم همت کردند و هم نفرات و انسان‌هایی را تولید کردند که امادگی داشتند و از این بچه‌ها درس گرفتند که جنگیدن با عزت یعنی چه.

 

سردار قاآنی افزود: افغانستان شهید زیاد دارد و فاطمیون نیز شهدای زیادی دارند، تکریم از «ابوحامد» یعنی تکریم از شهدا علی الخصوص فاطمیون اما این گل سر سبد شهدا، پرچم دار است که همیشه یاد ابوحامد تکریم و گرامیداشت همه شهدای فاطمیون و افغانستان هست.

 

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه در این زندگی دلیرانه و این دوره‌ای که فاطمیون تشکیل شد رازها نهفته است، بیان کرد: مقاومت واژه قرآنی است، دستور صریح خداوند به پیامبر اکرم است اما گرد روی آن را گرفته بود، انقلاب اسلامی و وجود مبارک امام و بعد از ایشان با رهبری رهبر انقلاب، این گرد مثل خیلی چیزهای دیگر پاک و شفاف شد.

 

اتاق‌های فکر دشمنان ما در خصوص پیروزی مقاومت حرف می‌زدند

 

وی با بیان اینکه واژه ارزشمند مقاومت آنقدر بزرگ است که نه تنها دوستان اسلام و انقلاب اسلامی حتی دشمنان انقلاب اسلانی اقرار می‌کنند که مقاومت در صحنه هر نبردی تعیین کننده است، ادامه داد: اتاق‌های فکر دشمنان ما در خصوص پیروزی مقاومت حرف می‌زدند؛ امروز مسئولان مختلف سیاسی و نظامی در جبهه دشمن ما حرفشان این است که هرکه مقاومت کند، پیروز است، این حرف را کسانی می‌زنند که یک عمر تشویق کردند هر که سلاح و امکانات بیشتر دارد تعیین کننده است ولی امروز با صراحت اقرار می‌کنند هم در نوشته‌ها و هم صحبت‌هایشان که کسی در میدان نبرد برنده است که مقاومت کند.

 

سردار قاآنی با بیان اینکه بسیج جهانی سربازان اسلام تشکیل شده است، گفت: اگرچه دشمن جنایت می‌کند اما پاسخ دندان شکن به آنان داده می‌شود و می‌بینید این روزها در اوج جنایت‌های رژیم صهیونیستی جوانان قهرمان در بعضی روزها شاید ۳۰ عملیات در کرانه باختری انجام می‌دهند و این محصول مقاومت و بسیج جهانی سربازان اسلام است که به رهبری امام و امروز به رهبری رهبر انقلاب این جبهه مقاومت و این بسیج جهانی اسلام تشکیل شده است.

 

وی ادامه داد: اگر بزرگداشت می‌گیریم برای شهدای عالی مقاممان مثل شهید «ابوحامد» یعنی می‌خواهیم رویش‌های این جبهه را بازگو کنیم که چه انسان‌های بزرگی این جبهه داشت و چطور فداکاری کردند و در کنار شهدا و فداکاری آنان، قهرمانانی ساخته شدند که امروز تمام جبهه‌های مقاومت را اداره می‌کنند.

 

گرامیداشت یاد شهدای جبهه مقاومت در گرو استمرار این راه پر افتخار

 

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به دستوری که رهبری دادند برای حمایت از جوانان فلسطین در حد استطائت چه در عمل و چه در صحبت، یادآور شد: همه در کنار هم تلاش کنیم، یاد شهدای جبهه مقاومت و شهید ابوحامد وقتی درست عملی می‌شود که این راه پر افتخار همچنان استمرار پیدا کند.

 

وی ادامه داد: درود می‌فرستیم به محضر همه شهدای عالی مقام جبهه مقاومت، شهدای فاطمیون و شهید عالی مقامی که امشب به نام او گردهم جمع شدیم و خانواده‌های بزرگ آنان را تکریم می‌کنیم که در همه مراحل همراهی کردند، خانواده شهید ابوحامد اثبات کردند و «همسری» را به «همسنگری» تبدیل کردند و قدم به قدم با این فرمانده قهرمان در فراز و نشیب زندگی همراهی کردند.

 

سردار قاآنی افزود: این بر اساس پیام عاشورا است که وقتی سالار شهیدان در میدان آن‌طور فداکاری می‌کنند حضرت زینب (س) هم همراه است و هم در مقام رشادت این راه را استمرار می‌دهند؛ خانواده معظم شهدا با فداکاری خودشان زمینه به ثمر رسیدن تلاش‌های بزرگ قهرمانانی مثل ابوحامد را فراهم کردند.

 

وی با بیان اشاره به عنایت، اهتمام و تکریمی که رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به خانواده شهدای فاطمیون داشتند، گفت: امروز به برکت فاطمیون چه در ایران و چه دیگر نقاط جغرافیایی، مردم با دید احترام و تکریم به مردم افغانستان نگاه می‌کنند. امیدواریم خداوند به این مردم قهرمان کمک کنند که بتوانند مملکت خودشان را بسازند، تأکید رهبری این است که دولت‌های مختلفی می‌آیند و می‌روند و به طور طبیعی با آنان ارتباط داریم اما مسئله اصلی آنان مردم افغانستان است که جمهوری اسلامی عنایتش به مردم فداکار افغانستان بوده و پس از این هم استمرار پیدا خواهد کرد.

 

 

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر