جولان سگ های ولگرد همزمان با آغاز سرما در بناب
جولان سگ های ولگرد همزمان با آغاز سرما در بناب
با فرا رسیدن فصل سرما، جولان سگ های ولگرد و ورود آنها به محدوده شهری به معضلی بزرگ برای شهروندان تبدیل شده است.

به‌گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، با سرد شدن هوا ورود سگ‌های ولگرد و جولان آنها در داخل و هسته مرکزی شهر به یکی از معضلات جدی مردم شهرستان مبدل و موجب وحشت شهروندان خصوصا بانوان و محصلین شده است چراکه جولان گله‌ای سگ‌های ولگرد در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر بناب آرامش را از ساکنان این شهر گرفته است.

اگر در ساعات پایانی شب و یا ساعات اولیه صبح چرخی در سطح شهر بزنید جولان سگ‌های ولگرد را به وفور مشاهده می‌کنید به طوری که در گزارشات مردمی بارها مردم محله های مختلف شهر از حضور سگ‌های ولگرد گلایه داشته و بیان می کنند: صبح هنگام که فرزندانمان راهی مدرسه می شوند، نگران حمله سگ‌ها در مسیر مدرسه به فرزندانمان هستیم و مجبوریم که آنان را تا درب مدرسه همراهی کنیم که این امر نیز همیشه برایمان مقدور نیست..

 وجود سگ‌های ولگرد در برخی از نقاط شهر سلامت و آسایش ساکنان را به خطر انداخته است به طوری که سگ‌های ولگرد با پاره کردن کیسه‌های زباله و پخش آنها در کوچه سبب آلوده شدن محیط می‌شوند.

همچنین صدای سگ‌های ولگرد آسایش را از ساکنین شهر سلب کرده است و اگر فکری برای کنترل و جمع‌آوری این حیوانات نشود جمعیت آن‌ها روز به روز بیشتر و مشکلات حادتری برای شهر و شهروندان ایجاد می‌شود.

در حال حاضر جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد جزو مطالبات جدی شهروندان بنابی است بنابراین نیاز است در زمینه ساماندهی سگ‌های ولگرد همه دستگاه‌ها خصوصا شهرداری شهرستان ورود داشته باشند تا  یک اقدام اثر بخش و نتیجه‌بخش انجام شود.

انتهای پیام/

  • نویسنده : داود زیبائی