حتی یک مرسوله نیز در دوران کرونا بر روی زمین باقی نماند
حتی یک مرسوله نیز در دوران کرونا بر روی زمین باقی نماند
مدیرکل پست آذربایجان‌شرقی گفت: از اولین روز شیوع ویروس کرونا بدون یک روز تعطیلی فعالیت کرده ایم و حتی اجازه‌ی رسوب یک مرسوله را نیز نداده ایم و با وجود ابتلای ۴۰ درصد از نیروهای شرکت پست به ویروس کرونا و فوت رئیس اداره شهرستان بناب، هیچ مرسوله‌ای برروی زمین باقی نماند.

به گزارش صدای بناب، به نقل از ایسنا محمد پوربزرگ در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن روز جهانی پست اظهار کرد: پست به‌عنوان قدیمی‌ترین و گسترده‌ترین وسیله‌ی ارتباطی و امین مردم، با وجود رشد فراینده ارتباطات، به‌عنوان یکی از پرسابقه‌ترین دستگاه‌های خدمت‌رسان توانسته است خود را با تکنولوژی‌های روز تطبیق دهد و رسانه ای است که از قدیم الایام وجود دارد.

وی ادامه داد: در اکثر کشورهای دنیا پست یکی از ارکان توسعه‌ی جامعه تلقی می‌شود و شاخصه‌های اصلی خدمات پستی که شامل امانت‌داری، صداقت و اعتماد مردم سرمایه‌های اصلی ما هستند.

وی با بیان اینکه پست توانسته است فاصله‌ی بین کشورها را کم کند، افزود: اساس کار ما به‌عنوان یک شبکه‌ی جهانی این است که مردم بتوانند از طریق بستر پست کالاها و مرسولات خود را با امنیت و کیفیت  به تمامی قسمت‌های دنیا ارسال کنند.

پوربزرگ خاطرنشان کرد: اتحادیه‌ی جهانی پست برای اولین بار در سال ۱۸۴۷ میلادی در سوئیس تشکیل شد که ایران جزء ۵ عضو ابتدایی این اتحادیه محسوب می‌شود و اکنون به غیر از رژیم غاصب صهیونیستی با ۱۹۲ کشور تبادل پستی داریم و پست جمهوری اسلامی ایران نیز رئیس دوره ای اتحادیه پست در منطقه‌ی آسیا و اقیانوسیه را برعهده دارد.

وی اضافه کرد: در داخل استان با پشتیبانی ۱۰۷ خط مبادله‌ای در ۱۲۰۰ نقطه‌ی پستی خدمات رسانی می‌کنیم و با توجه به اینکه حاکمیت پست به صورت دولتی است، حدود ۲ هزار نفردر استان از طریق پست ارتزاق می‌کنند که از این تعداد ۴۶۱ نفر همکار مستقیم و مابقی از طریق بخش خصوصی با ما همکاری می‌کنند که از این تعداد ۲۱۰ نفر نامه‌رسان هستند.

وی با بیان اینکه در شش ماه نخست سال‌جاری، روزانه ۴۰ هزار مرسوله در استان جابجا می‌شود، گفت: با احستاب جابجایی ماهانه حدود ۱ میلیون مرسوله در استان، شرکت پست تقریبا با ۲۵ درصد از مردم استان سروکار دارد.

مدیرکل پست آذربایجان‌شرقی افزود: اداره کل پست استان در شاخص‌های توزیع و کیفیت رتبه‌ی نخست کشور را کسب کرده است که در سال ۹۹ نیز موفق به کسب رتبه دوم کشوری شده بود.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه شرکت پست هزینه-درآمد است و ردیف بودجه ندارد، تمامی هزینه ها را خودمان پوشش می‌دهیم و با وجود شرایط سخت اقتصادی، موفق به رشد ۴۵ درصدی درآمد شده ایم.

وی، تجارت الکترونیک را یکی از مهمترین موضوعات شرکت پست در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و گفت: هر بخش و فردی می‌تواند از طریق سامانه EBAZAR به صورت قراردادی با ما کار کند و ما محصولات آن‌ها را به نقاط مختلف ارسال می‌کنیم و از طریق این سامانه با ۷۰۰ فروشگاه مادر قرارداد داریم که می‌توانیم به دورافتاده ترین نقاط نیز مرسولات را ارسال کنیم.

پوربزرگ با اشاره به سامانه EOP  آمادگی شرکت پست را برای پذیرش هرگونه انتقاد، شکایت و پیشنهاد اعلام کرد که به‌صورت ۲۴ ساعته آماده‌ی پاسخگویی هستند.

به گفته‌ی وی تمامی مرسولات پستی تحت پوشش بیمه هستند و در صورت خسارت دیدن و یا گم شدن، بعد از ۲۴ ساعت غرامت مرسوله به صاحب کالا پرداخت می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات شرکت پست در ایام شیوع کرونا نیز گفت: از اولین روز شیوع این ویروس بدون یک روز تعطیلی فعالیت کرده ایم و حتی اجازه‌ی رسوب یک مرسوله را نیز نداده ایم و با وجود ابتلای ۴۰ درصد از نیروهای شرکت پست به ویروس کرونا و فوت رئیس اداره شهرستان بناب، هیچ مرسوله‌ای برروی زمین باقی نماند.

مدیرکل پست آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بحث سختی کار نامه رسانان موفق به کسب رای از مجلس شورای اسلامی نشده است، افزود: نامه رسان‌ها هر روز تقریبا ۱۵۰ بار از موتور پیاده شده و مجددا سوار می‌شوند و به این دلیل متاسفانه اکثر نامه رسانان در سنین جوانی دچار مشکلات بدنی می‌شوند.

وی ادامه داد:  ما اکنون دارای بانک اطلاعاتی مکانی هستیم و تمامی اماکن در کشور صاحب کد پستی ده رقمی هستند و طرح ملی gmap (آدرس استاندارد) نیز در حال تکمیل است که در این طرح نیازمند همکاری سایر دستگاهها هستیم.

وی با اشاره به تاسیس اولین موزه تمبر ایران در تبریز گفت: خرداد ماه امسال بعد از رایزنی‌های زیاد موفق شدیم اولین خانه‌ی موزه‌ی تمبر ایران را در تبریز افتتاح کنیم که تمبرهایی از دوران قاجار و چهل سال انقلاب در این موزه جمع شده است که در حال جمع آوری تمبرهای دوران پهلوی نیز هستیم.ما امانت دار مردم هستیم و همکاران ما در هر وضعیت و شرایط خدمت میکنند.

منبع خبر: خبرگزاری ایسنا