حجاب موجب سلامت زن و آرامش جامعه است
حجاب موجب سلامت زن و آرامش جامعه است
امام جمعه بناب گفت: اگر اسلام تأکید کرده است که زن متین‌‏تر و با وقارتر و عفیف‌تر حرکت کند و خود را در معرض نمایش برای مردان نگذارد؛ برای آن است که بر احترام زن افزوده ‏شود و مانند کالای بی‌ارزشی تلقی نگردد که به راحتی در اختیار همگان است.

🔹به گزارش صدای بناب، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه های آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب با اشاره به آیه ۵۹ سوره نور در مورد عفاف و حجاب اظهار داشت: طبق این آیه شریفه رعایت حجاب از درون حرمخانه شخص پیامبر اسلام گرفته تا همه بانوان مؤمنه در سرزمین های اسلامی این مهم را میرساند که زن فطرتاً و خلقتاً باید پوشیده و باحجاب باشد تا هم خود زن در سلامت باشد و هم آرامش جامعه در سلامت بوده باشد.

 

🔹وی افزود: کسانی که به بی حجابی دامن میزنند، عملاً کمال، جمال و وارستگی زن را زیر سؤال برده و شرافت، قداست و طهارت آنان را به چالش می کشند، در حالیکه بر خلاف مرد سراسر وجود زن عِرض، ناموس و حرمت بوده و ریحانه و دسته گلی است که باید مراقبت شوند.

 

🔹خطیب جمعه بناب با اشاره به اینکه گاهاً شنیده می شود مخالفان حجاب خرده می گیرند که حجاب دست و پاگیر است و زن را عقب مانده و منزوی می کند، تصریح کرد: هرگز چنین نیست، امروز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هزاران هزار زن با حجاب در سرتاسر کشور در اکثر صحنه ها در مدیریت ها، مراکز علمی، ورزشی، صنعت و پست های کلیدی کشور، سفرهای خارجی، صفوف رأی گیری، راهپیمایی ها و نمازهای جمعه حضور دارند.

 

🔹وی خاطرنشان کرد: گذشته از حضور زنان باحجاب در صحنه های اجتماعی، اداره خانه، تربیت فرزند و ساختن انسان های والا و تحویل آن به جامعه از وظایف ذاتی یک زن بشمار میرود.

 

🔹رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با بیان اینکه شکل گیری شخصیت هر انسان والدین او خصوصاً مادرش است، گفت: درست نیست زنان مسلمان مانند زنان غربی از اول صبح دوشادوش مرد خانه را ترک و در ادارات و کارخانجات و شرکت ها مشغول بکار شوند و کودکان را به مهدهای کودک بسپارند و کودک با اغیار و غیروالدین مأنوس شده و با این عمل احساسات، عواطف انسانی و هویت آنها آسیب ببیند. لذا شایسته است در جمهوری اسلامی یک مرکز آموزش تخصصی «تربیت فرزند» برای پدران و مادران و زنانی که رسالت مادری بعهده آنها قرار خواهد گرفت تأسیس شود.

 

🔹حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی تأکید کرد: حجاب و پوشش مناسب واجب شرعی و صریح قرآن است و دختر مسلمان باید پوششی را انتخاب کند که طبق دستور قرآن باشد، اگر اسلام تأکید کرده است که زن متین‌‏تر و با وقارتر و عفیف‌تر حرکت کند و خود را در معرض نمایش برای مردان نگذارد؛ برای آن است که بر احترام زن افزوده ‏شود و مانند کالای بی‌ارزشی تلقی نگردد که به راحتی در اختیار همگان است.