حدود 38 درصد از بافت بناب ناکارآمد است/ توجه ویژه راه و شهرسازی به ساماندهی حاشیه نشینی در بناب
حدود 38 درصد از بافت بناب ناکارآمد است/ توجه ویژه راه و شهرسازی به ساماندهی حاشیه نشینی در بناب
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود 38 درصد از کل بافت شهری بناب فرسوده و نیاز به بازسازی دارد.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب، مهدی عبوری عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بناب با بیان اینکه کار رسیدگی و ساماندهی حاشیه های شهرها بر عهده شوراهای برنامه ریزی استان و شهرستان ها می باشد، گفت: به درخواست شیخ رضا باقری بنابی نماینده مردم بناب، وزارت راه و شهرسازی برای کمک به ساماندهی حاشیه نشینی در شهر بناب همکاری می کند و تا به امروز اقداماتی خوبی نیز انجام داده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه چیزی حدود 38 درصد از بافت شهری بناب ناکارآمد و فرسوده است، گفت: از مجموع هزار و 70 هکتار از کل راضی بناب حدود 400 هکتار به بازسازی نیاز دارد.

وی از اقدامات و همکاری های وزارت راه و شهرسازی برای کمک به ساماندهی 3 محله دیزج، آغداش و رسالت بناب خبر داد و گفت: سال گذشته اعتبار خوبی برای این بخش ها پرداخت شده و امسال با توجه به نیاز این مناطق اعتبارات بیشتری را تصویب و به صورت نقدی پرداخت خواهیم کرد.

عبوری  از عملیات فوری برای مدرسه 9 کلاسه آغداش و فرهنگ سرای بناب خبر داد و گفت: از فردا کارهای جذب اعتبارات این دو پروژه را پیگیری خواهیم کرد تا هر چه سریع تر به بهره برداری برسند.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در پایان از پرداخت تسهیلات برای احداث واحدهی با دوام در بازآفرینی شهری خبر داد و گفت: اگر سازنده ای دارای صلاحیت ماده چهار از مجموعه بازآفرینی شهری ایران باشد 200 میلیون تومان بابت ساخت هر واحد مسکونی تسهیلات دریافت میکند.

انتهای پیام/ داود / زیبائی