حضور دانش آموزان از ۱۴ فروردین در مدارس الزامی و اجباری است/ افزایش یکماهه آموزش حضوری هنوز تایید نشده است/ واکسیناسیون دانش آموزان اختیاری می باشد/ برخورد قانونی با غیبت دانش آموزان در طول آموزش حضوری مدارس
حضور دانش آموزان از ۱۴ فروردین در مدارس الزامی و اجباری است/ افزایش یکماهه آموزش حضوری هنوز تایید نشده است/ واکسیناسیون دانش آموزان اختیاری می باشد/ برخورد قانونی با غیبت دانش آموزان در طول آموزش حضوری مدارس
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب از حضوری بودن آموزش تمامی مقاطع تحصیلی در شهرستان بناب از ۱۴ فروردین خبر داد و حضور دانش آموزان را الزامی و اجباری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، محمود پور لطفعلی صبح امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان بناب ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سال نو و همچنین حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: طبق مصوبه جدید وزارت آموزش و پرورش، آموزش از ۱۴ فروردین در تمام مقاطع  تحصیلی شهری و روستایی شهرستان بناب به صورت حضوری می باشد.

وی افزود: طبق مصوبه آموزش و پرورش حضور دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی در شهرستان بناب از روز یکشنبه ۱۴  فروردین به صورت اجباری و الزامی بوده و با غیبت دانش آموزان طبق قانون قبل از کرونا برخورد خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب از تعطیلی آموزش در شبکه شاد خبر داد و گفت: با حضوری شدن مدارس، آموزش در شبکه شاد متوقف خواهد شد و از این اپلیکیشن تنها به صورت مکمل تحصیلی و ارتباط با والدین دانش آموزان در مواقع اضطراری استفاده خواهد شد اما تاکید می کنیم آموزش فقط و فقط به صورت حضوری خواهد بود.

محمود پور لطفعلی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون دانش آموزان جهت حضور در مدارس اختیاری می باشد، گفت :از دانش آموزان انتظار داریم خودشان واکسیناسیون را انجام داده و ما الزامی برای آنها نداریم اما تمامی پرسنل و عوامل اجرایی مدارس می بایست واکسیناسیون خود را انجام بدهند و این کاملاً برای آنها اجباری می باشد.

پورلطفعلی با بیان اینکه طی سال تحصیلی جاری داشتن لباس فرم و یکدست در مدارس ضرورتی ندارد، گفت: دانش آموزان از ۱۴ فروردین بدون هیچ گونه محدودیت و فاصله اجتماعی می توانند در مدارس حضور داشته باشند اما می بایست شئونات اسلامی در پوشش رعایت شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب در خصوص بحث افزایش یکماهه آموزش حضوری در مدارس گفت: این بحث وجود دارد که آموزش به جز مقطع دوازدهم یک ماه افزایش داشته باشد اما همچنان مصوب نشده است و تصویب آن بر عهده شورای آموزش و پرورش است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب در تاکید مجدد بر حضوری بودن مدارس شهرستان بناب از ۱۴ فروردین گفت: در کنار مدارس تمامی آموزشگاه‌ها، مهدکودکها و پیش دبستانی ها نیز آموزش خود را به صورت حضوری برگزار خواهند کرد و هیچ گونه محدودیتی نیز برای آنها وجود نخواهد داشت.

وی در پایان با تاکید بر آمادگی کامل تمامی مدارس و آموزش و پرورش شهرستان برای برگزاری آموزش حضوری از ۱۴ فروردین گفت: در همین راستا مشاوران آموزش و پرورش در کانون ۱۳ آبان تا وقت اداری و همچنین سامانه ۱۵۷۰ برای بررسی مشکلات روحی و روانی دانش آموزان به صورت ۲۴ ساعته در دسترس خواهد بود.

انتهای پیام/داود زیبائی