حضور واحدهای تولیدی و صنایع موجب پیشرفت شهرستان بناب شده اند/ ضرورت حل مشکلات صنایع درکنار توجه ویژه به حفظ امنیت محیط زیست
حضور واحدهای تولیدی و صنایع موجب پیشرفت شهرستان بناب شده اند/ ضرورت حل مشکلات صنایع درکنار توجه ویژه به حفظ امنیت محیط زیست
فرماندار بناب گفت: رشد صنایع در شهرستان بناب باعث شده بیش از 6 هزار نفر در این واحدها مشغول بکار شوند که می بایست در کنار توجه به بحث محیط زیست برای حل مشکلات آن ها تلاش شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، صبح امروز جلسه ای با موضوع بررسی مشکلات فاضلاب صنایع و واحدهای تولیدی خشکبار شهرستان بناب با حضور فرماندار، معاونت فرمانداری روسای ادارات جهاد کشاورزی آب و فاضلاب، محیط زیست و تعدادی از صاحبان صنایع و کارخانجات شهرستان بناب در فرمانداری برگزار شد.

فرماندار بناب در ابتدای جلسه ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام اظهار داشت: مشکل فاضلاب صنایع شهرستان بناب می بایست به صورت سیستماتیک و کلی حل شود و قطعاً نمی‌توان به صورت  انفرادی به این مشکل نگاه کرد و الا این طور جلسات بی ثمر خواهند بود.

شهریار فتحی توجه به بحث محیط زیست را وظیفه و تکلیف عمومی عنوان کرد و گفت: رسیدگی به مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی از مهمترین وظایف مسئولان و دولت می باشد اما در کنار این کار می بایست به محیط زیست توجه بسیار ویژه ای داشته باشیم تا نسل های آینده  با مشکل مواجه نشوند.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب بررسی و پیگیری مشکلات فاضلاب واحدهای تولیدی را از مسئولان مربوطه شهرستان خواستار شد و گفت: طبق گفته مقام معظم رهبری رهبری حمایت از تولیدکنندگان و صنایع بسیار مهم و از وظایف ما محسوب می شود و می بایست از هر طریقی به حل مشکلات تولید کنندگان کمک کنیم.

وی افزود صنایع و واحدهای تولیدی در شهرستان بناب در بسیاری از از حوزه های مختلف به این شهرستان خدمات رسانی کردند که مهمترین دستاورد واحدهای صنعتی در شهرستان بناب اشتغالزایی برای بیش از ۶ هزار نفر به صورت مستقیم و قطعاً بیش از ۲۵ هزار نفر در شهرستان بناب روزی زندگی خود را از صنایع و واحدهای تولیدی کسب می کنند.

فتحی تصریح کرد: متاسفانه عده ای مطرح می‌کنند که وجود صنایع و واحدهای تولیدی برای شهرستان فایده ای ندارد اما وجود همین واحدهای تولیدی و صنایع باعث اشتغال زایی، رشد صادرات و بسیاری از مسائل شده است که در کنار آن می‌توان به کمک و توجه این واحدهای تولیدی به مدرسه سازی، کمک به درمان و غیره  اشاره کرد.

فرماندار بناب توجه ویژه به مدل های جدید و موفق فاضلاب واحدهای تولیدی شهرهای همجوارو  سایر استان‌ها را خواستار شد و گفت: از مسئولان مربوطه انتظار داریم به سایر شهرها و استان‌ها توجه کرده و بررسی کنند آنها برای حل مشکل فاضلاب واحدهای تولیدی خود چه اقداماتی انجام داده اند و در صورت تثبیت کار های آنها می‌توانیم از آنها الگو برداری کنیم.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب در پایان با تاکید بر اینکه نهادهای خدمات رسان به تمامی واحدهای تولیدی و صنایع به یک چشم نگاه کرده و با تمام تلاش برای حل مشکلات آنها اقدام کنند، گفت: تمامی صنایع و واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ برای ما در یک جایگاه قرار دارند و حل مشکلات تک به تک آن ها از وظایف ما است.

 

انتهای پیام/ داود زیبائی