حل مشکلات معیشتی مردم با طرح کالا‌برگ الکترونیک اتفاق نمی‌افتد
حل مشکلات معیشتی مردم با طرح کالا‌برگ الکترونیک اتفاق نمی‌افتد
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: حل مشکلات معیشتی مردم با طرح کالا‌برگ الکترونیک اتفاق نمی‌افتد.

به گزارش صدای بناب محمد باقری‌بنابی، نماینده بناب و نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس  با  با بیان اینکه اجرای طرح کالا‌برگ الکترونیکی راهکار حل مشکلات معیشتی مردم نیست، گفت: زیر‌ساخت‌های کشور برای اجرای طرح کالا‌برگ الکترونیکی آماده نبود. طرح‌هایی همچون طرح کالا‌برگ الکترونیکی برای حل مشکلات معیشتی مردم کارساز نیست و باید مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم از اساس و ریشه‌ای حل شود. او ادامه داد: تا زمانی‌که اقتصاد کشور به این شکل است شاید طرح‌هایی همچون طرح کالا‌برگ الکترونیکی در کوتاه‌مدت موثر باشد اما در طولانی‌مدت این طرح‌های اقتصادی برای حل مشکل مردم تاثیر چندانی ندارد.

دولت اگر می‌خواهد مشکلات معیشتی مردم را حل کند و از بخش‌های آسیب‌پذیر کشور حمایت کند باید به دنبال سرمایه‌گذاری و افزایش ثروت مردم باشد. این نماینده مجلس تاکید کرد: مجلس طرح کالابرگ الکترونیکی را تصویب کرد اما با گذشت ۸ ماه هنوز دولت نتوانسته زیر‌ساخت‌های اجرای این طرح را در کشور فراهم کند. اگر دولت به دنبال حل مشکلات معیشتی مردم است بحث سرمایه‌گذاری را در کشور جدی بگیرد. در این صورت قدرت خرید مردم بالا می‌رود و می‌توانیم به حل مشکلات معیشتی خوش‌بین باشیم. او اظهار کرد: البته خوب است که این قانون به صورت آزمایشی در یک استان کوچک اجرا شود و با حل مشکلات احتمالی این طرح در کل کشور اجرا شود.

اما تاکید می‌کنم حل مشکلات معیشتی مردم با طرح کالا‌برگ الکترونیک اتفاق نمی‌افتد. بعد از ۴۰ سال که از انقلاب می‌گذرد طرح کالا‌برگ طرحی پیش پا افتاده است و در حد ایران اسلامی نیست که کالا‌برگ الکترونیکی بدهیم. باقری ادامه داد: در اجرای قانون هدفمندی یارانه دولت برخلاف قانون عمل کردند. قرار نبود در بخش پرداخت یارانه‌ها شاهد ریخت و پاش باشیم. پرداخت این‌گونه یارانه نقدی با این مبالغ مخالف قانون مجلس است و عملا قانون را دور زده‌اند. با اجرای طرح کالا‌برگ الکترونیکی پرداخت یارانه نقدی حذف می‌شود./دنیای اقتصاد

  • منبع خبر : دنیای اقتصاد