حمایت های ویژه بهزیستی برای ساخت مسکن مددجویان تحت پوشش / بیش از 3 هزار خانواده از بهزیستی بناب مستمری دریافت می کنند / برنامه ریزی بهزیستی بناب در راستای کاهش آسیب های اجتماعی / مشاهده کودک همسری در برخی از روستاهای بناب / فعالیت 7 مرکز مثبت زندگی در نقاط مختلف شهری بناب / توجه بهزیستی به کاهش تولد افراد دارای معلولیت از طریق مراکز مشاوره
حمایت های ویژه بهزیستی برای ساخت مسکن مددجویان تحت پوشش / بیش از 3 هزار خانواده از بهزیستی بناب مستمری دریافت می کنند / برنامه ریزی بهزیستی بناب در راستای کاهش آسیب های اجتماعی / مشاهده کودک همسری در برخی از روستاهای بناب / فعالیت 7 مرکز مثبت زندگی در نقاط مختلف شهری بناب / توجه بهزیستی به کاهش تولد افراد دارای معلولیت از طریق مراکز مشاوره
رئیس اداره بهزیستی شهرستان بناب از حمایت های ویژه بهزیستی برای ساخت مسکن مددجویان تحت پوشش خبر داد و گفت: بیش از 3 هزار خانواده از بهزیستی بناب مستمری دریافت می کنند و برنامه ریزی بهزیستی بناب در راستای کاهش آسیب های اجتماعی قابل تحسین است.

محمدرضا اعلایی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، ضمن عرض تبریک به متاسبت فرا رسیدن هفته بهزیستی اظهار داشت: خدمات بهزیستی شهرستان بناب در 4 حوزه توانبخشی، پیشگیری، اجتماعی و مشارکتهای مردمی تقسیم می شود و در این چهار حوزه خدمات بسیار خوبی را به مددجویان تحت پوشش این نهاد خدمات رسان ارائه می دهیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بناب با بیان اینکه سه مرکز معلولان چمران، روزانه آموزشی و توانبخشی و تربیت شنیداری کلام در حال فعالیت هستند گفت: مرکز نگهداری معلولین بالای 14 سال چمران با ظرفیت  اسمی 100 نفر فعالیت می کند که البته ظرفیت یارانه ای آنجا 80 نفر بوده و 11 نفر نیز با پذیرش آزاد در این مرکز مستقر هستند که از آنها هیچ مبلغی دریافت نمی شود.

وی افزود: در مرکز روزانه توانبخشی 62 نفر پذیرش یارانه ای هستند که در صورتی که افراد دارای معلولیت در این مرکز از نظر آموزش و توانبخشی شرایط مطلوبی پیدا کنند به مدارس استثنایی معرفی می شوند.

اعلایی گفت: در مرکز شنیداری کلام  واقع در خیابان دانشجو،  28 نفر پذیرش یارانه ای در آنجا مستقر هستند که در آنجا برای افرادی که دارای مشکل شنیداری دارند آموزش ها و درمان انجام می شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بناب با تاکید بر این که بهزیستی بناب در حوزه توانبخشی در راستای خرید تجهیزات توانبخشی به افراد دارای معلولیت کمک می کند گفت: اداره بهزیستی در خرید وسایل توانبخشی مانند پروتوز و آرتز، سمعک، تشک مواج و ویلچر و … به افراد دارای معلولیت کمک می کند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بناب در تشریح عملکرد حوزه پیشگیری بهزیستی در شهرستان بناب گفت: در این حوزه شش مرکز مشاوره ای فعالیت دارند که در حوزه های مختلف ازدواج، طلاق و … فعالیت می کنند و همچنین مرکز مشاوره ژنتیک امید بناب تحت نظر دکتر واعظی کارهای مشاور ژنتیکی قبل از ازدواج بعد از ازدواج حین بارداری و در زمان بعد بارداری انجام می دهد.

محمدرضا اعلایی با اشاره به راه اندازی 7 مرکز مثبت زندگی در حوزه اجتماعی برای خدمات رسانی بیشتر به مددجویان تحت پوشش خبر داد و گفت: این 7 مرکز تمام پرونده های مددجویان تحت پوشش که مستمری می گیرند را دریافت کرده اند و به نوعی تمامی خدمات بهزیستی را ارائه می دهند تا مددجویان بتوانند به راحتی به نزدیک ترین مرکز بهزیستی نسبت به محل زندگی خود مراجعه و از حضور در اداره بهزیستی و تجمع زیاد پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه بهزیستی بناب در حوزه پیشگیری از طلاق فعالیتهای بسبار گسترده ای را انجام می دهد گفت: مراکز مشاوره ای ما توانسته اند در کاهش طلاق مسمر ثمر باشند و البته لازم به ذکر است متاسفانه در سطح روستاهای بناب مواردی از کودک همسری مشاهده شده است که تمام تلاش خود را برای کاهش این پدیده انجام می دهیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بناب با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 3300 نفر در این اداره پرونده مستمری دارند گفت: خانواده های 1 نفره هر ماه 350 هزار توان ، 2 نفره 500 هزار تومان، 3 نفره 700 ، 4 نفره 900 و 5 نفر و به بالا حدود یک میلیون و 100 هزار تومان مستمری دریافت می کنند.

وی افزود: تعدادی پرونده دریافت مستمری پشت نوبت برای بهزیستی وجود دارد که در صورت دریافت اعتبارات به این خانواده ها نیز مستمری داده خواهد شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بناب از پرداخت کمک هزینه مناسب سازی برای افرا د دارای معلولیت خبر داد و گفت: برای مناسب سازی منزل این افراد 10 میلیون تومان و همچنین برای مناسب سازی خودروی افراد دارای معلولیت 5 میلیون تومان کمک می شود.

اعلایی از اجرای طرح مانا در حوزه پیشگیری در راستای کاهش آسیب های اجتماعی خبر داد و گفت: این طرح با همکاری سپاه بناب برای قشر نوجوانان اجرا می شود تا بتوانیم نوجوانان را آسیب های اجتماعی با مشارکت خودشان دور نگهداریم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بناب با اشاره به توجه ویژه بهزیستی به مسکن مددجویان تحت پوشش بهزیستی گفت: در همین راستا تسهیلات بلاعوض تا سقف 80 میلیون تومان  و همچنین تسهیلات کم بهره در اشکال مختلف به مددجویان تحت پوشش داده می شود تا آنها نیز بتوانند صاحب منزل شوند.

وی افزود: در کنار کمک به ساخت مسکن مددجویان برای بهره برداری از صدور پروانه رایگان به شهرداری و همچنین انشعابات آب، گاز، برق به ادارات مربوطه معرفی می شوند و تقریباً تمامی خدمات برای آنها رایگان محسوب می شود.

اعلایی در پایان با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی 123 در بناب گفت: این مرکز در راستای کاهش آسیب های اجتماعی به عموم مردم به صورت شبانه روزی خدمات دهی می کنند.

انتهای پیام / رقیه فتحی