خبرنگاران قشری زحمتکش و بی ادعا/ هدف از خبر نوشتن تنها کمک به پیشرفت جامعه است/ خبرنگار  نباید وامدار کسی باشد و به نوعی قلم خودش را بفروشد
خبرنگاران قشری زحمتکش و بی ادعا/ هدف از خبر نوشتن تنها کمک به پیشرفت جامعه است/ خبرنگار  نباید وامدار کسی باشد و به نوعی قلم خودش را بفروشد
خبرنگارن قشر زحمتکش و بی ادعایی هستند که اکر قلمشان درست حرکت کند میتوانند در توسعه و آبادانی کشور بسیار موثر باشند.

تقویم را که ورق می زنیم به روز 17 مردادماه روز خبرنگار می رسیم، روزی که شاید بتوان گفت به دلیل اینکه کسی نمی تواند درد دل این قشر را بازگو کند، روزی فراموش شده باشد.

هر روز که مناسبت های مختلف فرا می رسد قلم خبرنگار می نویسد مشکلات و مسایل قشر کارگر، معلم، پرستار، پزشکان و دیگر فعالان جامعه، اما آیا کسی جز خبرنگار می تواند درد دل خودشان را بنویسد.

یادمان باشد خبرنگار می نویسد و صدای مردم را به گوش مسئولان می رساند، اما آیا کسی هست درد خبرنگاران را بازگو کند هیچ کس نیست که مشکلات خبرنگاران را بنویسد، 17 مرداد روز خبرنگار است و همه فعالان عرصه خبر را تنها در این روز می بینند.

آیا کسی می ‌داند خبرنگار که اول صبح از خانه خارج می شود، نیمه ‌های روز از او یک فرد خسته می‌سازد و کسی نمی‌ داند چقدر سخت است وقتی مدیر، کارشناس، رییس، دکتر و مهندس و دیگر افراد کار، جلسه، مصاحبه و بازدیدهایشان تمام می شود، تازه کار خبرنگار شروع می شود.

همه فقط کار خبرنگار را در نوشتن می دانند اما دویدن برای کسب خبر، تایپ و نگارش و تنظیم خبر کاری طاقت فرسا است که هیچ کس نمی داند خبرنگار با چه زحمتی یک خبر را تهیه می کند.

اضطراب و استرس سراسر وجودشان را فرا می گیرد که آیا این خبر، مصاحبه و گزارش به شیوه ای مطلوب پوشش داده می شود یا نه، آیا کسی می داند درد خبرنگاران چیست و چه مشکلاتی دارند؟

تنها یک روز به حرمت خبرنگاران آیین تجلیلی برگزار می شود و وقتی به 18 مردادماه می رسیم دیگر همان برنامه های روزمره و تکراری باید ادامه داشته باشد و کسی نباشد که این قشر را حمایت کند.

یک سال می نویسیم، مصاحبه می کنیم، جلسات را پوشش می دهیم و تنها یک روز به نام روز خبرنگار است که برخی از مسوولان و مردم نمی دانند که روزی هم به نام روز خبرنگار وجود دارد.

عدم امنیت شغلی،کمبود حرمت خبرنگاران، پایین بودن آستانه تحمل برخی از مدیران وروابط عمومی ها، نداشتن حقوق و دستمزد مناسب، مغفول ماندن مطالبات خبرنگاران،عدم برگزاری کمیته بررسی مشکلات خبرنگاران ورسانه ها، حمایت نشدن از سوی مسوولان، بی توجهی به فعالیت های شبانه روزی آنان، نداشتن مسکن از جمله مشکلات قشر فعال عرصه خبری جامعه است که کسی توجهی به آنان ندارد.

اما خبرنگاران:اگر خبرنگاری نقد یا تحلیل دارد باید این نقد به دور از غرض ورزی و تنها برای اطلاح امور انجام دهد.خبرنگار باید شان وحرمت را حفظ کرده وبرای توسعه جامعه تلاش کند،خبرنگار باید به رسالت خود عمل کند نه اینکه وامدار کسی باشد و به نوعی قلم خودش را بفروشد، رسالت خبرنگاری به ما حکم می کند که واقعیت ها را منتشر کنیم واگر نقدی هم بود باید منصفانه باشد و تا زمانی ما خبرنگاران ابهت داریم که قلممان درست حرکت کند.