دادستان تبریز: هدف جنگ رسانه‌ای ایجاد انحراف در افکار عمومی است
دادستان تبریز: هدف جنگ رسانه‌ای ایجاد انحراف در افکار عمومی است
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز گفت: هدف اصلی و مهم جنگ رسانه ای و ترکیبی دشمنان علیه ایران اسلامی ایجاد انحراف در افکار عمومی است.

به گزارش صدای بناب به نقل از ایرنا، بابک محبوب علیلو روز سه شنبه در جمع مددجویان زندان مرکزی تبریز، با اشاره به وقایع و اتفاقات اخیر کشور، افزود: هجمه گسترده و خصمانه رسانه‌ای و جنگ ترکیبی و اداراکی دشمنان به منظور منحرف ساختن اذهان عمومی و به ابتذال کشاندن خانواده ها و جوانان صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: آنچه در ایام فتنه و جنگ شناختی و ادارکی می تواند ما را از گرفتار آمدن در دام دشمنان مصون کند، شناخت حق و همراهی با حق طلبان است.

محبوب علیلو شناخت حق و همراهی با حق طلبان و اقدام به موقع برای دفاع از حق را بسیار مهم و تعیین کننده در سرنوشت فرد و جامعه دانست و ادامه داد: البته شناخت حق و باطل به خودی خود مشکل نیست و بنا به فرموده حضرت علی (ع) اگر حق و باطل به صورت جداگانه و شفاف به مردم ارائه شود به طور قطع و یقین مردم به سوی حق گرویده خواهند شد.

وی با بیان اینکه آنچه شناخت حق از باطل را با مشکل مواجه می کند اقدامات خصمانه و جنگ شناختی و ادراکی شیاطین در جایگزینی حق و باطل است، گفت: در فضای غبارآلود فتنه با انواع حیله ها، باطل را چنان رنگ و لعاب می دهند و آن را بزک کرده و به مردم عرضه می کنند که حق و حقیقت را تحت الشعاع قرار داده و موجبات انحراف و سردرگمی جامعه را فراهم می آورند.

محبوب علیلو با اشاره به اینکه این آسیب به خوبی در وقایع و اتفاقات اخیر مشاهده شد، اضافه کرد: بر همین اساس بسیاری از افراد در دام دسیسه ها، جنگ روانی و هجمه گسترده شبیخون فرهنگی دشمنان و فضای مجازی گرفتار شدند و لطمات جبران ناپذیر و بزرگی را به خود، خانواده ها و جامعه وارد کردند.

وی داشتن ایمان راسخ به خدا و اراده جدی برای اصلاح و بازسازگاری را از مهمترین عوامل رها شدن از دام شیاطین و برگشتن از مسیر انحرافی برشمرد و اظهار داشت: آنچه در سعادت انسان ها و اصلاح پذیری بزهکاران بسیار حائز اهمیت است و می تواند انسان را از مسیر انحرافی برگردانده و زمینه جبران خطا و لغزش های گذشته را فراهم کند، این است که خداوند را در هر کجا و در هر حال شاهد و ناظر اعمال و رفتارهایمان بدانیم.

دادسان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز فعالیت های فرهنگی و تربیتی متنوع در زندان های استان و زندان مرکزی تبریز را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: این برنامه ها نقش مثبت و سازنده ای در تامین آرامش روانی، سلامت جسمی و اصلاح مجرمین دارد.

محبوب علیلو مهمترین راه دفع بلا و گرفتاری ها را توسل به بزرگان دین و ائمه معصومین دانست و افزود: آنچه از علمای بزرگوار دین یاد گرفته ایم استمداد از ذات اقدس الهی و شفیع قرار دادن ائمه هدی می باشد و مددجویان به واسطه فرصت و فراغتی که در مدت زمان حبس، شرایط و زمینه خوبی را برای ارتباط با خدا، التجاء به درگاه الهی و توسل به ائمه (ع) را دارند.

  • منبع خبر : ایرنا