دانشگاه بناب و حاشیه‌هایی که پایانی ندارد
دانشگاه بناب و حاشیه‌هایی که پایانی ندارد
کسی که اصرار بر انتقال از دانشگاه بناب که ریاست آن را عهده‌دار است به دانشگاه دیگری دارد، چطور می‌تواند برای توسعه و پیشرفت این دانشگاه برنامه‌ریزی کرده و قدم بردارد.

به گزارش صدای بناب به نقل از فارس از آنجایی که به جهت اوضاع و احوال کرونایی دانشجویان دانشگاه بناب همچون سایر دانشگاه‌های کشور حضور فیزیکی در دانشگاه ندارند و کلاس‌های درسی از طریق فضای مجازی دنبال می‌شوند ولی ظاهراً برخی حاشیه‌ها از این دانشگاه دست بردار نیستند.

بر اساس این گزارش، قریب به 26 ماه از حضور دکتر حسین پیری در مسند ریاست دانشگاه بناب می‌گذرد و چالش‌هایی که همواره طی این مدت در دانشگاه بناب که زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است همراه این دانشگاه بوده‌اند، سوالات متعددی را در ذهن فعالان اجتماعی و دانشگاهیان در سطح شهرستان به‌وجود آورده است.

مشکلاتی که حل آنها همت مسوولان وزارت علوم را می‌طلبد و بسیاری از آگاهان امر معتقدند، نحوه مدیریت ریاست دانشگاه نیز در ایجاد این حواشی پیش آمده در دانشگاه بناب بی‌تأثیر نبوده است.

این در حالی است که برای حل برخی از این مشکلات علاوه بر مس‌ولان شهرستان، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز و استاندار محترم استان نیز ورود کرده و دستوراتی صادر کردند. مشکلاتی نظیر کنار گذاشته شدن تعدادی از نیروهای شرکتی تا برخوردهای قهری با منتقدان!

با این اوصاف به نظر می‌رسد، مشکلات دانشگاه بناب تمامی ندارد، شنیده‌ها حاکی است که دکتر حسین پیری رئیس فعلی دانشگاه بناب که اصرار بر ماندن در اریکه ریاست دارد همچنان در تلاش برای ابقای ایشان در این مسوولیت هستند ولی همزمان ایشان قصد انتقال به دانشگاه دیگری دارند.

حال این سوال از دکتر پیری و حامیان ایشان مطرح است: کسی که اصرار بر انتقال از این دانشگاه که ریاست آن را عهده‌دار است به دانشگاه دیگری دارد، چطور می‌تواند برای توسعه و پیشرفت این دانشگاه برنامه‌ریزی کرده و قدم بردارد؟!

و از کمیته دانشگاهیان شهرستان که نظر نماینده محترم مردم بناب و خوشه‌مهر در مجلس شورای اسلامی فعالیت می‌کنند و قرار است به عملکرد دانشگاه‌های شهرستان نظارت کنند،

این سئوال مطرح است که«چه پاسخی به افکار عمومی در قبال این اقدام رئیس دانشگاه بناب دارند؟!»

گفتنی است، دکتر حسین پیری متولد 1358 دانش آموخته کارشناسی ریاضی محض، کارشناسی ارشد و دکترای آنالیز ریاضی از دانشگاه تبریز است.

وی از شهریور ماه سال 1397 با حکم وزیر علوم تحقیقات و فناوری ریاست دانشگاه بناب را عهده دار است.

 

نگارنده / جاوید بنابیان