دانشگاه پیام نور بناب امروز مثل سال ۱۳۸۷ بیش از ۴ هزار دانشجو ندارد/ رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور بناب بیشتر می شود
دانشگاه پیام نور بناب امروز مثل سال ۱۳۸۷ بیش از ۴ هزار دانشجو ندارد/ رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور بناب بیشتر می شود
رئیس دانشگاه پیام نور بناب با بیان اینکه این داشگاه امسال پذیرای 1200 دانشجو خواهد بود گفت: دانشگاه پیان نور بناب دیگر مانند سال 1387 بیش از 4 هزار دانشجو ندارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، عطاءالله زرافشان در بررسی مشکلات دانشگاه پیام نور و ارایه راهکارهای پیشنهادی برای حل مشکلات در تشریح نمای کلی از دانشگاه پیام نور اظهار داشت: این دانشگاه ۳۱ شهریور ۱۳۷۲ احداث گردیده است و کار خود را به صورت نیمه حضوری برای دانشجویان ادامه می دهد.

رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان بناب با تاکید بر اینکه می‌بایست مشکلات و کمبود دانشگاه به صورت علمی و دقیق شناسایی شود تا بتوان در مورد آنها تصمیم گیری شود، اظهار داشت: به واقع هر سازمان اگر تنها به فکر بقای خود باشد قطعا با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهد شد لذا هر دانشگاه می‌بایست اهداف کوتاه مدت و بلندمدت برای آینده خود پیش‌بینی کرده باشد و دانشگاه پیام نور بناب از این موضوع مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود هزار و ۲۰۰ دانشجو در دانشگاه پیام نور بناب در حال تدریس می باشند، گفت: روند جذب دانشجو در سال ۱۳۸۷ به اوج خود رسید و این دانشگاه آن سال بیش از ۴ هزار دانشجو را داشت اما با گذشت زمان و عبور پیک دهه شصت از دانشگاه امروز به کمترین میزان جذب دانشجو رسیده‌ایم.

وی افزود: همچنین پیش بینی می کنیم در سال‌های آینده روند جذب دانشجو همچنان روند نزولی داشته باشد لذا می بایست برنامه آموزشی را با شرایط فعلی تطابق بدهیم.

عطاءالله زرافشان در تشریح برخی از عملکردهای اخیر این دانشگاه گفت: حفر چاه آب جدید، تصحیح زمین بایر دانشگاه با کمک راه و ترابری و شهرداری خوشه مهر، برگزاری ۲۵ دوره آموزشی در قالب آموزش های آزاد و راه اندازی مرکز مشاوره دانشگاه از جمله اقداماتی است که می‌توان به آنها اشاره کرد.

وی در خصوص درآمد دانشگاه پیام نور بناب گفت: طی سال گذشته ۹۵۰ میلیون ریال درآمد دانشگاه از طریق آموزشهای آزاد و ۸۵۰ میلیون ریال از طریق غیر آموزشی درآمد داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان بناب با بیان اینکه ساختمان آموزشی دانشگاه پیام نور بناب به دلیل گذشت زمان کمی فرسوده بوده و نیاز به بازسازی دارد گفت: همچنین برخی از مشکلات مانند ماده ۱۰۰ شهرداری باعث شده این دانشگاه به مبلغ ۴۳۰ میلیون تومان برای ثبت سند دانشگاه  به شهرداری بدهکار شود.

رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان بناب در پایان در خصوص برنامه های پیش روی این دانشگاه در حوزه آموزشی گفت: توسعه تحصیلات تکمیلی در مقطع ارشد در رشته‌های مانند ریاضی، مدیریت بازرگانی، برنامه ریزی شهری علوم ورزشی و حقوق از اهداف این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد می باشد.

انتهای پیام/ داود زیبائی