2500دانش آموز بنابی فاقد گوشی هوشمند هستند/ آغاز جهاد مدرسه سازی
2500دانش آموز بنابی فاقد گوشی هوشمند هستند/ آغاز جهاد مدرسه سازی
مدیر آموزش و پرورش بناب گفت: دو هزار و ۵۰۰ دانش آموز بنابی فاقد گوشی هوشمند هستند و از خیرین انتظار داریم نسبت به مساعدت لازم در این خصوص ما را یاری کنند.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از مهر حسین پارسامهر عصر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان بناب با ارائه گزارشی از روند بازگشایی مدارس در شهرستان بناب گفت: حضور دانش آموزان در مدارس الزامی نیست ولی تعطیلی مدارس از عهده آموزش و پرورش و مسئولین شهرستان خارج بوده و ما در این خصوص تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا هستیم.

وی با اشاره به پایین بودن سرانه مدارس بیان کرد: اختصاص سرانه مدارس به صورت قطره چکانی بوده و امیدواریم نسبت به اختصاص سرانه بهداشتی مدارس اهتمام لازم به عمل آید.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب سپس از افتتاح ۳ باب فضای آموزشی و کلنگ زنی ۷ باب مدرسه جدید با کمک خیرین و پیگیری‌های نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار طی روزهای آتی در شهرستان بناب خبر داد و گفت: امیدواریم بزودی شاهد آغاز جهاد مدرسه سازی در شهرستان بناب باشیم.

پارسامهر در ادامه با اشاره به افزایش تعداد ۶۶۴ دانش آموز جدید به تعداد دانش آموزان شهرستان در سال تحصیلی جدید افزود: در سطح آموزش و پرورش بناب ۱۱۰ نفر کمبود نیروی خدماتی داریم.

مبتلا شدن ۵ نفر دانش آموز و ۳ نفر از فرهنگیان بناب به ویروس کرونا

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب نیز در این جلسه در خصوص شیوع مجدد ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان به این ویروس در شهرستان بناب هشدار داد.

بر اساس این گزارش، علی نیّرپور با ارائه گزارشی از بازدید اکیپ‌های بهداشت و درمان شهرستان از رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مدارس شهرستان همزمان با بازگشایی مدارس گفت: آنچه مد نظر است رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از سوی مدارس روستایی منطقه را شاهد نیستیم.

وی از ۲.۵ برابر شدن آمار بستری‌های مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان بناب در طول دو هفته گذشته خبرداد و افزود: در هفتم شهریور ماه تعداد کل بیماران بستری مبتلا به ویروس کرونا به ۳ نفر در بناب کاهش یافته بود که متأسفانه در روزهای اخیر شاهد افزایش سرسام آور آمار مبتلایان به این بیماری هستیم که اگر این وضعیت ادامه یابد و مردم رعایت نکنند یک فاجعه انسانی را در شهرستان بناب شاهد خواهیم بود.

مسئول امور بهداشتی و درمانی شهرستان بناب تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این شهرستان ۶۸۳ نفر بستری شدند که از این تعداد ۱۱۷ نفر فوتی داشتیم و ۵۴۸ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان و مراکز درمانی بناب ترخیص شدند.

نیّرپور ضمن تأکید به مردم برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم حضور در تجمعات انسانی و استفاده از ماسک اظهار کرد: متأسفانه در روزهای اخیر از تعداد مبتلایان به ویروس کرونا ۵ نفر دانش آموز و ۳ نفر را از فرهنگیان عزیز تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه سخنان خود متوسط سن فوت شدگان ناشی از ویروس کرونا را بین سنین ۶۰ الی ۸۰ سال اعلام کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب همچنین گفت: هم اکنون ۱۹ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان امام خمینی (ره) بناب بستری هستند.