در کشور ما هر کسی شب خواب می‌بیند، صبح آن را عملیاتی می‌کند/ طرح «سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار» در جهت منافع مردم نباشد، رد می‌کنیم
در کشور ما هر کسی شب خواب می‌بیند، صبح آن را عملیاتی می‌کند/ طرح «سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار» در جهت منافع مردم نباشد، رد می‌کنیم
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در کشور ما کار کارشناسی مغفول مانده است هرکسی شب هر خوابی را می‌بیند صبح در کشور عملیاتی می‌کند در حالیکه پیاده کردن طرح‌ها نیازمند مطالعه و پژوهش است.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از ایلنا محمد باقری بنابی درباره «طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار» گفت: هنوز طرحی به کمیسیون اقتصادی فرستاده نشده است که بخواهیم آن را بررسی کنیم و درباره‌ آن تصمیم‌گیری انجام کنیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور ما کار کارشناسی مغفول مانده است، هرکسی شب هر خوابی را می‌بیند صبح در کشور عملیاتی می‌کند، پیاده کردن طرح‌ها نیازمند مطالعه و پژوهش است، اگر می‌خواهیم طرح و لایحه‌ای که داده می‌شود به نتیجه برسد و عملیاتی شود، باید کار کارشناسی و علمی روی آن صورت گیرد اما متاسفانه نه تنها این کارها انجام نمی‌شود، بلکه عجولانه هم تصمیم می‌گیریم.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به نظر می‌رسد طرح‌هایی مانند «سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار» نیاز به پژوهش دارند؛ ما باید کار کارشناسی روی آن انجام دهیم که ببینیم منافعش برای مردم چیست؟ منافع ملی ما در آن چه می‌شود؟ آیا با دادنش زندگی مردم متحول می‌شود یا مانند یارانه‌ها که ۴۵ هزار تومان دادیم و امروز برابر ۴۵۰۰ تومان است می‌شود و گرفتاری‌ها را بیشتر می‌کند؟

باقری بنایی یادآور شد: قبلاً با ۴۵ هزار تومان می‌شد هزار نان خرید اما امروز نه تنها قدرت مردم کم شده است بلکه با این ۴۵ هزار تومان ۴۰ نان هم نمی‌‌توان خرید.

وی بیان کرد: این طرح‌هایی که دوستان در مجلس و دولت می‌دهند، اکثراً پشتوانه علمی ندارد، احساسی تصمیم می‌گیرند که همین امر با احساسات مردم بازی می‌کند.

نماینده بناب ادامه داد: برخی نمایندگان صحبت‌هایی را می‌کنند بدون اینکه کار کارشناسی و پژوهشی انجام داده باشند همه اینها آسیب‌های جدی را به منافع ملی و مردم می‌زند.

وی تاکید کرد: در بحث سهمیه‌بندی بنزین اول باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد آیا قیمت می‌خواهد آزادسازی شود؟ با این کار تکلیف باقی موارد مانند گازوئیل و گاز چه می‌شود؟ به هرحال تفاوت بسیاری بین نفت و بنزین وجود دارد.

این عضو کمیسیون اقتصادی گفت: عجولانه تصمیم‌گیری گردن برای کشور خطرناک است. کارهای بدون پشتوانه علمی انجام دادن منافع مردم را دچار آسیب می‌کند و الا مانند این یارانه‌ها که زیاد داده می‌شود اما آیا محلی داریم که آنها را پرداخت کنیم یا بعداً دوباره سختی اش بر دوش مردم است

نماینده مردم بناب در پایان گفت: این طرح باید به کمیسیون بیاید را بررسی می‌کنیم اگر مشاهده کنیم که در جهت منافع مردم و ملی است با آن موافقت می‌کنیم و رای می‌دهیم اما اگر ببینیم در تضاد با این موارد است قطعاً مخالفت می‌کنیم و رای منفی می‌دهیم.