دستگیری فرد متخلف با قطع و قاچاق درختان گز در شهرستان بناب
دستگیری فرد متخلف با قطع و قاچاق درختان گز در شهرستان بناب
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بناب از دستگیری فرد متخلف قطع درختان گز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب ، بهرام صبوری در تشریح این خبر گفت: پس از دریافت گزارش همیاران طبیعت منابع طبیعی و قرقبان مستقر در منطقه مبنی بر حضور متخلفان قطع درختان گز در روستای خانه برق جدید از توابع شهرستان بناب، یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان بناب و قرقبان منطقه با همکاری نیروی انتظامی و با اجرای عملیات کمین شبانه موفق به دستگیری و توقیف خودروی حامل درختان قطع شده توسط فردی بنام ب.ش از اهالی روستای خانه برق جدید شدند.

 

🔹وی افزود: در این توقیف حدود ۲ تن درختچه قطع شده گز، یک دستگاه خودرو نیسان و یک دستگاه موتور اره برقی متعلق به فرد دستگیر شده توقیف و با هماهنگی دادستانی محترم متخلف بازداشت و خودرو و ادوات توقیفی نیز به پارکینگ نیروی انتظامی هدایت گردید.

 

 

🔹رئیس اداره منابع طبیعی بناب با اشاره به مجازات سنگین این نوع از متخلفان، گفت: با توجه به اینکه به موجب ماده ۴۲ قانون حفاطت و بهره برداری قطع اینگونه درختچه ها ممنوع بوده لذا مرتکب ملزم به پرداخت جزای نقدی به میزان مقرر در مواد قانونی خواهد بود.

 

 

🔹صبوری ادامه داد: علاوه بر جرم قطع، متخلف مرتکب جرم قاچاق چوب نیز گردیده که به موجب ماده ۴۸ همان قانون این عمل نیز جرم مستقلی بوده و دارای مجازات قانونی است.

 

🔹گفتنی است، پس از تحقیقات تکمیلی، پرونده متهم به مراجع قضایی ارسال شد.