دهیاری های بناب صاحب اعتبارات بیشتر و مستقل خواهند شد
دهیاری های بناب صاحب اعتبارات بیشتر و مستقل خواهند شد
فرماندار بناب در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان بناب از قانون جدید وزیران جهت تخصیص اعتبارات ملی و استانی برای دهیاری ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، رضا لعلی صبح امروز در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان بناب با اشاره به ضرورت اتمام پروژه های نیمه تمام در شهرستان بناب گفت: ادارات موظف هستند که هرچه سریعتر پروژه‌های تمام شده و یا نیمه تمام در سال گذشته را تعیین و تکلیف و برای اتمام آنها اقدامات لازم را انجام بدهند.

وی تصریح کرد: از تمامی نهادهای دولتی انتظار داریم در سال ۱۴۰۲ بدون هماهنگی با فرمانداری پروژه های جدید را برنامه ریزی و آغاز نکنند تا بتوانیم با برنامه یکپارچه و از یک کانال مشترک پروژه های شهرستانی را پیش ببریم.

فرماندار بناب با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ بودجه استانی شهرستان بناب ۴۲۰ میلیارد ریال بود گفت: از این مقدار اعتبار ۲۲۰ میلیارد از طریق اعتبارات قانون توازن و همچنین ۲۰۰ میلیارد ریال نیز از طریق اعتبارات تملک دارایی و سرمایه به شهرستان بناب تخصیص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات مورد نیاز برای پروژه های مختلف در شهرستان بناب بالاتر از این مبالغ بوده و مسئولان شهرستان با تلاش و پیگیری های مختلف توانستند اعتبارات بیشتری را از طریق سایر مجاری قانونی و کشوری برای پروژه های شهرستان بناب جذب کنند.

مقام عالی دولت در ادامه صحبت‌های خود به اعتبارات روستایی و عشایری در شهرستان بناب اشاره کرد و گفت: در اعتبارات جدید برای روستاهای بدون دهیاری حاج مصیب و قیماسخان مبالغی در نظر گرفته شده است که بخشداری می تواند در بخش های مختلفی از این اعتبارات برای آبادانی روستاها استفاده کنند.

وی همچنین در خصوص اعتبارات تخصیص یافته برای بخش عشایر شهرستان بناب گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از مراتع سهند را دامداران و عشایر شهرستان بناب تشکیل می دهند می بایست اعتبارات مد نظر طوری هزینه شود که عشایر شهرستان بناب بتوانند از این منابع مالی برخوردار شوند.

فرماندار بناب در پایان طی خبری مسرت بخش برای روستاهای شهرستان بناب گفت: در قانون جدید وزیران تبدیل دهیاری ها به دستگاه‌های اجرایی مطرح شده است که در این قانون دهیاری ها می توانند از منابع ملی و استانی بهره مند شوند و همچنین  تمامی هزینه‌های جرائم ساخت و ساز که در محدوده روستاها به خزانه دولت واریز می شد منبعد مستقیماً به حساب دهیاری ها واریز می شود.

  • نویسنده : داود زیبائی