دولت سیزدهم به دنبال رفع موانع پیش روی تولید کنندگان است/  پرداخت بدون برنامه تسهیلات به تولیدکنندگان تورم زا است
دولت سیزدهم به دنبال رفع موانع پیش روی تولید کنندگان است/  پرداخت بدون برنامه تسهیلات به تولیدکنندگان تورم زا است
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه شورای اداری شهرستان بناب گفت: قطعاً دولت سیزدهم به دنبال رفع موانع تولید بر سر راه تولید کنندگان سراسر کشور است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، سید احسان خاندوزی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بناب ضمن تقدیر و تشکر از میزبانی خوب مردم و مسئولان شهرستان اظهار داشت: شهرستان بناب دارای ظرفیت و پتانسیل های بسیار زیاد در حوزه های مختلف به خصوص در حوزه صنعت و اقتصاد است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم به دنبال رفع موانع تولید پیش روی تولید کنندگان می باشد، گفت: این دولت با برنامه ریزی دقیق و بلندمدت سعی دارد که موانع اساسی و مشکل ساز موجود  تولیدکنندگان را رفع نماید و این نیازمند همراهی خود تولید کنندگان نیز می باشد.

احسان خاندوزی با بیان اینکه عدم تعادل در پرداخت و عدم پرداخت تسهیلات موجب تورم و مشکلات اقتصادی جامعه می شود، گفت: اگر به نحوی تسهیلات به وفور و آسانی در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد قطعاً شاهد گرانی و تورم خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی اگر تسهیلات برنامه ریزی شده و دقیق به تولیدکنندگان پرداخت نشود قطعاً این قشر اقتصادی نیز متضرر خواهد شد لذا می بایست تحصیلات به صورت هدفمند و دقیق به اهداف مشخص شده پرداخت شود.

خاندوزی یکی از مهمترین وظایف شبکه بانکی کشور را حمایت از بخش تولید کننده عنوان کرد و گفت: تمامی بانک های کشور موظف هستند به صورت کارشناسی شده و دقیق تسهیلات مورد نظر را به واحدهای تولیدی اعلام شده پرداخت کنند و وزارت اقتصاد و دارایی نیز با جدیت پیگیری موضوع می باشد.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به برخی از مشکلات و موانع در پرداخت تسهیلات خرد بین افراد جامعه گفت: متاسفانه میزان تقاضای تسهیلات خرد در جامعه بسیار زیاد بوده و قطعاً اعتبارات بانک ها کفاف پرداخت حجم بالای این تسهیلات را نمی دهد.

وی در پایان سخنان خود در پاسخ به انتقاد فرماندار بناب در خصوص دشواری‌های پرداخت تسهیلات ازدواج برای جوانان گفت: این گفته فرماندار بناب را قبول داریم و دولت نیز در همین راستا قول داده است که تمامی زوج هایی که مدارک خود را تا ۲۹ مردادماه تحویل داده اند مبلغ وام ازدواج آنها تا ۱۱ شهریور پرداخت شود.

انتهای پیام/ داود زیبائی