رتبه برتر بهزیستی بناب در حوزه جذب اعتبارات اشتغال زایی استان/بهزیستی به کارفرمایانی که نسبت به جذب افراد دارای معلولیت اقدام کنند تسهیلات خواهد داد/ احداث 31 واحد مسکونی برای خانوادهای دارای افراد معلول در بناب/فعالیت مستمر اورژانس 123 بهزیستی بناب در راستای کاهش آسیب های اجتماعی
رتبه برتر بهزیستی بناب در حوزه جذب اعتبارات اشتغال زایی استان/بهزیستی به کارفرمایانی که نسبت به جذب افراد دارای معلولیت اقدام کنند تسهیلات خواهد داد/ احداث 31 واحد مسکونی برای خانوادهای دارای افراد معلول در بناب/فعالیت مستمر اورژانس 123 بهزیستی بناب در راستای کاهش آسیب های اجتماعی
رئیس اداره بهزیستی شهرستان بناب از جذب ۳۵ میلیارد ریال اعتبارات اشتغالزایی استان در سال گذشته خبر داد و گفت: بهزیستی بناب در همین راستا با جذب صد درصدی این اعتبارات جزء بهزیستی های برتر استان محسوب می شود.

درنا درخشی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب در تشریح عملکرد و فعالیت های اداره بهزیستی بناب در سال ۱۳۹۸ اظهارداشت: در حال حاضر ۶ هزار و ۱۹۴ مددجو تحت پوشش این اداره هستند که ۲ هزار و ۹۸۰ نفر در حوزه توانبخشی و ۳ هزار و ۲۱۴ نفر در حوزه زنان بی سرپرست تحت پوشش قرار دارند.

وی افزود: اداره بهزیستی شهرستان بناب با حمایت های مدیر کل محترم و معاونین بهزیستی استان آذربایجان شرقی و با تلاش های پرسنل دلسوز در سال ۹۸ علاوه بر فعالیت های روزمره، فعالیت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف از جمله توانبخشی اجتماعی و پیشگیری انجام داده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بناب از همکاری فرماندار، مدیران دستگاه‌های دولتی و مدیران شعب بانکهای شهرستان بابت جذب و پرداخت ۱۰۰ درصدی تسهیلات اشتغالزایی قدردانی کرد و گفت: بهزیستی بناب سال گذشته مبلغ ۳۵ میلیارد ریال اعتبارات اشتغالزایی جذب کرد که در این حوزه جزء شهرستان های برتر استان محسوب می شود.

درخشی تصریح کرد: سال گذشته ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه خود اشتغالی با کارمزد ۴ درصد به ۱۷۳ از مددجویان و گروه های هدف پرداخت شد.

رئیس اداره بهزیستی بناب از اجرای طرح حمایتی از کارفرمایانی که نسبت به جذب افراد دارای معلولیت و مددجویان بهزیستی اقدام نمایند خبر داد و گفت: در این طرح به ازای جذب هر فرد معلول 500 میلیون ریال وام قرض الحسنه با نرخ ۴ به کارفرمایان پرداخت می‌شود و تا ۵ سال حق بیمه تامین اجتماعی افراد به کارگیری شده توسط اداره بهزیستی واریز می گردد.

وی تصریح کرد: در همین راستا سال گذشته مبلغ ۲ میلیارد ریال بابت حق بیمه ۱۱۵ مددجوی جذب شده در واحدهای تولیدی و خدماتی از طرف بهزیستی بناب به حساب کارفرمایان واریز شد.

درخشی از پرداخت ۱۰۰ درصدی شهریه ۷۴ دانشجو تحت پوشش بهزیستی شهرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد ۷۴ دانشجوی تحت پوشش در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه آزاد اسلامی که ۱۰۰ درصد شهریه آنها توسط بهزیستی پرداخت می شود، مشغول تحصیل می باشند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بناب از پرداخت ماهیانه بالغ بر ۶ میلیارد ریال به خانواده های تحت پوشش این مرکز از طریق هدفمندی یارانه ها خبر داد و گفت: در این طرح بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ خانوار یارانه بگیر از طریق بهزیستی شهرستان بناب از افزایش یارانه برخوردار شده اند.

درخشی از پرداخت ۹ میلیارد ریال یارانه به مراکز نگهداری معلولین و کودکان بی سرپرست شهرستان در سال ۹۸ خبر داد و گفت: مرکز نگهداری معلولین پسران دارای ۹۲ معلول از سراسر استان با21 پرسنل و مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست خانه مهر با ۱۰ دختر مددجو در حال خدمات رسانی به جامعه هدف هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بناب از اجرای طرح یک وعده غذای گرم برای بیش از هزار و 227 کودک در مهد کودک های شهرستان طی سال گذشته خبر داد و گفت: علاوه بر طرح غذای گرم بیش از ۸۰۰ میلیون ریال کمک هزینه بلاعوض جهت هزینه خرید وسایل توانبخشی مانند ویلچر، عصا، سمعک و غیره به کودکان مناطق محروم و روستایی شهرستان پرداخت شده است.

وی از احداث ۳۱ مسکن برای خانواده های دارای دو معلول و سه معلول به صورت بلاعوض در سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد ۱۷ واحد مسکونی برای خانواده های تحت پوشش بهزیستی با همکاری بسیج سازندگی شهرستان بناب در حال احداث است امیدوارم این تعداد واحد هرچه زودتر تکمیل شوند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بناب از فعالیت شبانه‌روزی اورژانس اجتماعی تحت پوشش این نهاد با شماره ۱۲۳ خبر داد و گفت:در این اورژانس کودکان آزار دیده، زوجین طلاق، کودکان کار و خیابانی، زنان آسیب دیده اجتماعی، افراد دارای اختلال هویت جنسی، افرادی که اقدام به خودکشی کرده‌اند،افرادی دارای اختلافات خانوادگی حاد و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دادند، نگهداری و به آنها خدمات و مشاوره داده می شود.

وی از اجرای طرح بخشش اجاره‌بهای ساختمان های مهدکودک های شهر ی و روستایی بناب خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مهدکودک‌ها و در راستای عمل کردن مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا این طرح به منظور بخشش اجاره بها در مهدکودک های شهری و روستایی شهرستان آغاز شده است که در آن مالکینی که تمام یا بخشی از اجاره بهای ساختمان مهد کودک را می بخشد به عنوان حامی کودک شناخته می شوند و از طرف سازمان بهزیستی با اهدای لوح مورد تقدیر و تجلیل قرار خواهند گرفت.

درخشی در پایان از اداره آموزش و پرورش شهرستان بناب به دلیل پیوستن به طرح بخشش اجاره‌بهای مهدکودک ها به عنوان نخستین خیر در بناب قدردانی کرد و گفت: از سایر همشهریان و مالکین که اجاره ملک خود را می بخشد کمال تشکر و قدردانی را داریم.

لازم به ذکر است مردم شریف بناب می‌توانند جهت کمک به اداره بهزیستی و مددجویان و معلولین تحت پوشش این نهاد خدمات سان فطری های خود را از طریق شماره حسابهای زیر به اداره بهزیستی بناب واریز کنند تا برای جامعه هدف بهزیستی وسایل مورد نیاز خریداری شود

۴۱۵۴۰۳۴۵۴۱۵۵۶۰۷۷/ شماره حساب بهزیستی بناب

 

IR۸۰۰۱۰۰۰۰۴۱۵۴۰۳۴۵۴۱۵۵۶۰/ شماره شبا

 

 

۳۸۴۰۳۴۵۵۴۱۶۰۱۰۱۰۰۱۵۵۶۰۷۷۰۰۰۰۰۵/شماره واریز شهرستان بناب

 

 

انتهای گزارش / داود زیبائی