رزمایش پدافند غیرعامل در مدارس شهرستان بناب برگزار شد+ تصاویر
رزمایش پدافند غیرعامل در مدارس شهرستان بناب برگزار شد+ تصاویر
همزمان با آغاز هفته پدافند غیرعامل رزمایش مشترک پدافند غیر عامل در مدارس شهرستان بناب با حضور فرماندار ،مدیر آموزش و پرورش، نیروی آتش نشانی، هلال احمر و سایر مسئولان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار صدای بناب، حسین پارسا مهر در ابتدای اجرای مانور پدافند غیر عامل که  به صورت نمادین در مدرسه دبیرستان علامه امینی برگزار شده بود گفت: پدافند غیر عامل به مجموعه اقدامات غیر مسلحانه گفته می شود که موجب افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب پذیری در مقابل حئادث طبیعی و غیر طبیعی انجام می شود.

حسین پارسامهر هدف  از برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل را ترویج و فرهنگ سازی، آموزش و نهادینه کردن این موضوع عنوان کرد و گفت: در این مانور دانش آموزان یاد می گیرند که در مقابل حوادث طبیعی و غیرطبیعی در هر لحظه آمادگی کامل داشته باشند تا بتوانند از جان خود مراقبت کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب توجه هرچه بیشتر به موضوع پدافند غیرعامل را ضرورتی برای جامعه عنوان کرد و گفت به طور مثال حمله سایبری اخیر در جایگاه سوخت نشان داد که می بایست مراقب جنگ نرم دشمنان نیز باشیم.

وی در پایان با اشاره به منطقه زلزله خیز بودن کشور ایران گفت: احتمال بروز حوادث طبیعی مانند زلزله سیل در  طول سال همیشه وجود دارد و لذا دانش‌آموزان باید آمادگی کامل برای مقابله با حوادث لحظه ای داشته باشند.

 

گزارش تصویری؛

 

 

انتهای گزارش / داود زیبائی