رعایت حجاب ریشه در فرهنگ داشته و نیازی به تبصره ندارد
رعایت حجاب ریشه در فرهنگ داشته و نیازی به تبصره ندارد
جلسه کارگروه حجاب و عفاف با حضور فرماندار شهرستان، اعضای شورای شهر بناب، رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، رئیس ادره ارشاد اسلامی و سایر مسئولین شهرستان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، صبح امروز در جلسه کارگروه حجاب و عفاف رضا لعلی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام محمد تقی (ع) با اشاره به روزه ۲۱ تیرماه که مصادف با روز حجاب و عفاف است، گفت: طی دو سال گذشته به علت شیوع بیماری کرونا برنامه‌ای برای این روز در نظر گرفته نشده بود اما امسال در روز ۲۱ تیرماه به همت و با همکاری بانوان شهرستان تجمعی برای بزرگداشت این روز برگزار خواهیم کرد.

فرماندار شهرستان با بیان اینکه طبق دستورات شارع مقدس، قرآن، دین، ائمه و مراجع بزرگوار به قدر نیاز به انجام وظایف دینی تاکید شده است ادامه داد: عمل به وظیفه دینی که حجاب نیز تمثیلی از نمونه های آن است ریشه در فرهنگ داردو نیازی به مصوبه خاص ندارد که قانونی برای آن وضع شود.

وی با تأکید بر اینکه حجاب فقط مختص بانوان نیست گفت: حجاب برای تمامی اقشار جامعه اعم از مرد و زن می باشد و رعایت آن برای همه واجب است.

لعلی در ادامه افزود: عمل به وظیفه رعایت حجاب باید از اشخاصی شروع شود که به گونه‌ای برای جامعه الگو می باشند برای مثال این امر ابتدا باید از مسئولین سازمان ها و ادارات جامعه شروع شود که برای جوانان جامعه اسوه هستند.

وی احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را از واجبات جامعه امروزی عنوان کرد و گفت: این یک وظیفه اسلامی برای تمام مسلمانان است و امروز نیاز به رغبت نشان دادن به امر به معروف و نهی از منکر بیشتر از سابق حس میشود که که این مورد نیز باید ابتدا از پایه و بنای خانواده شروع شود.

فرماندار بناب با اشاره به اساسنامه سازمان ها در رابطه با رعایت نمودن حجاب گفت:هر اداره و هر واحد صنفی که پروانه کسب و مجوز اخذ می نماید طبق قوانین و تعهد های خود باید تمامی وظایف خود را در قبال شرایط رعایت امر حجاب و سایر وظایف دینی برای کارکنان و مسئولان خود انجام دهد چرا که ضرری که از رعایت نکردن این امر به جامعه می رسد بسیار مخرب تر از یک بیماری جسمی و بدنی است.

 انتهای پیام/ ندا خانی