رمضان فرصتی مناسب برای درمان و معالجه نفس است/ متولیان فرهنگی کشور برای احیای هویت اصلی مساجد گام های موثر بردارند
رمضان فرصتی مناسب برای درمان و معالجه نفس است/ متولیان فرهنگی کشور برای احیای هویت اصلی مساجد گام های موثر بردارند
امام جمعه بناب گفت: ماه رمضان فرصتی مناسب برای حضور اقشار مختلف مردم در مساجد است، لذا متولیان فرهنگی کشور با سرمایه گذاری در راستای رونق دائمی مساجد و احیای هویت اصلی مسجد گام های موثر بردارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب،  حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی در خطبه های آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان، انجام کلیه واجبات دینی خصوصا روزه گرفتن را معالجه و درمان عنوان کرد و اظهار داشت: خداوند در این ماه مقدمات این تجارت معنوی را برای درمان و معالجه نفس و کسب نور معرفت و کمال و رفع تاریکی ها برای انسان فراهم کرده است.

 

وی افزود: درک ماه رمضان برای انسان رتبه، مقام و منزلت بوده و فرصتی براب خودسازی، اصلاح نفس، تطهیر قلوب و تزکیه و تهذیب است؛ بطوری که در این فرصت استثنایی راه صد ساله را یک شبه می توان طی کرد.

 

خطیب جمعه بناب با بیان اینکه ماه رمضان فرصت مناسب برای حضور در مساجد است، تصریح کرد: عزت ملی ما مرهون مسجد است، اسلام و انقلاب اسلامی ایران برخواسته از مسجد است و سرمایه گذاری، برنامه ریزی و رونق مساجد خصوصا از حیث محتوا ما را در برابر هجمات فرهنگی غرب و دسیسه های شیطانی مصون نگه می دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با تاکید بر اینکه مسئولان، متولیان فرهنگی در کشور و صدا و سیما باید در ماه های رجب، شعبان و رمضان برای احیای مساجد نقش آفرینی نمایند، بطوری که صدا و سیما در شب یلدا، عید نوروز، سیزده بدر و … با وجود خسارات مادی و معنوی به مردم و کشور کم نمی گذارند و تبلیغ می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با اشاره به اینکه قدرت مسجد و اهل مسجد امروز ایران را از مستعمره زمان طاغوت به قدرت جهانی مبدل کرده است، ابراز امیدواری کرد: اگر در این کشور به اندازه ای که برای ترویج ورزش، هنر، موسیقی و امثال آن سرمایه گذاری می شود، یک دهم آن نیز به رونق مساجد اهمیت داده شود قطعا بسیاری از بزهکاری ها و پرونده های دادگاه ها کاهش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار زیباسازی ورودی و میادین شهرها و طراحی های زیبنده بلوارها و نهرها و رودخانه بسیار سزاوار است برای بقای نظام و ارتقای معنویت اقشار مختلف مردم در برابر این همه هجمه و تخریب دشمنان دین دولت و ملت دست در دست هم داده و مساجد را از غربت درآورند تا مسجد به هویت اصلی خود که در صدر اسلام داشت برگردد.

 

 

  • نویسنده : داود زیبائی