روز جهانی افراد دارای معلولیت را گرامی نخواهم داشت تا زمانی که در بناب افراد دارای معلولیت به رفاه نسبی برسند
روز جهانی افراد دارای معلولیت را گرامی نخواهم داشت تا زمانی که در بناب افراد دارای معلولیت به رفاه نسبی برسند
نائب رئیس هیئت مدیره موسسه معلولین باور بناب تا زمانی فاه نسبی معلولان روز جهانی افراد دارای معلولیت را گرامی نخواهم داشت .

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب ؛نائب رئیس هیئت مدیره موسسه معلولین باور بناب با یک شعر اعتراضی مطالبه گری خود را شروع کرد و گفت: به تبع سال گذشته روز جهانی افراد دارای معلولیت را تبریک نخواهم گفت تا زمانیکه رفاه نسبی در شهر بناب برقرار شود.

مشاور شهردار سابق در امور افراد دارای معلولیت در ادامه افزود : ستاد مناسب سازی نتوانست به رسالت خود که دسترس پذیری بود برسد پس بهتر است جلسات ستاد مناسب سازی را جمع کنید.

فعال معلولین با اشاره به حقوق شهروندی و منشور سازمان ملل خاطر نشان کرد: حقوق شهروندی مختص طیف خاصی نیست و شامل کلیه شهروندان است و توانیابان هم مانند سایر شهروندان حق برابری و حق اشتغال و حق رفاه دارند و مناسب سازی سخت افزار شهری ابتدایی ترین و بدیهی ترین حق شهروندان برای تسهیل در تردد می باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: هرچند بحث مناسب سازی در بناب لوس شده دیگر مملکت ها فضانورد توانمند استخدام میکنند و ما هنوز در اندر خم یک کوچه هستیم.

زهرا محمدی افزود: مناسب سازی مدارس و پارک و بانکها و مراکز درمانی و تجهیز این مراکز به تخت هایی با ارتفاع متغییر و تخت های ویژه ای برای زایمان مادران توانیاب از ضروریات و واجب الوجوب می باشد.

وی همچنین در ادامه مطالب بالا عنوان کرد: تبعیض در استخدام در بخش خصوصی از دیگر مشکلات افراد دارای معلولیت است و منشاء آن عدم آگاهی کارفرمایان از مزایای استخدام توانمندان از جمله معافیت بیمه کارفرمایی و برخورداری از کمک هزینه ارتقای کارایی می باشد.

 محمدی از انتظارات این قشر عزیز گفت: که مسئولین شهری با آگاهی بخشی و فرهنگ سازی بخشهای خصوصی را به استخدام افراد دارای معلولیت تشویق و ترغیب کنند.

وی همچنین در رابطه با نبود وسایل حمل و نقل عمومی ویژه افراد دارای معلولیت گلایه و اظهار کرد: بعضی آژانس ها یا تاکسی ها از خدمات دهی به توانیابان ویلچری اکراه دارند یا گاها خودداری میکنند و این موضوع معضل بزرگیست برای حمل و نقل توانیابان و حضور و مشارکت در جامعه.

عضو هیئت رئیسه ورزش معلولین و جانبازان، اختصاص مالیات تعیین شده برای اصناف و مشاغل پر درآمد به ورزش معلولین را پیشنهاد داد و گفت: این اقدام در مازندران و کرمان و قم و سمنان و قزوین و کردستان عملی است.