زمین خواری در بناب بیش از حد زیاد است/ نبود نقشه های کامل اراضی علت بروز اختلافات بین مردم و نهادها
زمین خواری در بناب بیش از حد زیاد است/ نبود نقشه های کامل اراضی علت بروز اختلافات بین مردم و نهادها
نماینده مردم بناب گفت: با وجود اینکه بناب یکی از شهرستان های کم وسعت استان محسوب می شود اما زمین خواری در آن بیداد می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، محمد باقری بنابی ظهر امروز در جلسه کارگروه طرح کاداستر (نقشه برداری از املاک و جلوگیری از زمین خواری) حفاظت از منابع ملی و دولتی را امری ضروری و مهم دانست و گفت: شهرستان بناب با وجود اینکه جزو کوچکترین شهرستان های استان آذربایجان شرقی می باشد اما از بابت منابع ملی و زمین خواری دچار مشکل و چالش‌های اساسی است.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در مورد املاک شهرداری بناب گفت: متاسفانه به خاطر نبود نقشه های کامل و جامع از زمین ها و املاک شهرداری موجب شده است که بین مردم وشهرداری اختلاف به وجود آید.

وی تصریح کرد: شهرداری و دستگاه‌های نظارتی متاسفانه از از میزان مالکیت خود در شهرستان بناب خبر ندارند و نمی دانند در کدام نقطه از شهر دارای زمین یا ملکی هستند که بحث کاداستر می تواند ابهامات به وجود آمده را حل کند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان همکاری و همفکری ادارات را در مورد تهیه نقشه کاداستر مهم دانست و گفت: منابع طبیعی اوقاف، شهرداری و سایر ارگانها بایستی نسبت به شناسایی املاک خود اقدام کنند در این صورت با اجرای طرح کاداستر مردم ودولت به ‌حق قانونی خود می رسند و بحث زمین خواری هم حل خواهد شد.

 

انتهای پیام/ زهرا احمدین